AB: zysk większy o 27 proc.
W okresie styczeń - marzec 2015 r. grupa AB osiągnęła wzrost przychodów o 25,5 proc., a zysku netto – o 27,4 proc. w porównaniu z I kw. 2014 r.
W minionym kwartale grupa AB wypracowała blisko 1,7 mld zł przychodów i 13,5 mln zł zysku netto. EBIDTA poprawiła się o 30,2 proc., do 24,4 mln zł. W ciągu 9 miesięcy obecnego roku finansowego spółki (zakończy się 30 czerwca br.) AB odnotowało 5,3 mld zł przychodów (+24 proc. rok do roku), 83,9 mln zł EBITDA (+15 proc.) i 54,2 mln zł zysku netto (+21 proc.). Jednostkowy zysk AB S.A. w I kw. br. wyniósł 9 mln zł wobec 7,5 mln zł przed rokiem.
Dobry wynik jest według spółki efektem m.in. skutecznego zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym, rozwoju za granicą (np. w czeska spółka zwiększyła sprzedaż o 36 proc.) oraz poszerzenia portfolio o nowe produkty, także spoza branży IT.
Grzegorz Ochędzan, członek zarządu ds. finansowych w AB, podkreśla, że spółka ma wysokie wskaźniki płynności, zadłużenie na bezpiecznym poziomie, skutecznie zarządza cyklem konwersji gotówki. Przepływy finansowe z działalności operacyjnej w I kw. br. były dodatnie. W odniesieniu do I kw. 2014 r. cykl konwersji gotówki został skrócony z 38 do 32 dni, czas rotacji należności spadł z 33 do 26 dni, a rotacji zapasów z 40 do 36 dni.
– Stawiamy na zrównoważony, wielokierunkowy rozwój ze szczególnie mocnym nastawieniem na generowanie wartości dodanej w dystrybucji, m.in. poprzez własne sieci franczyzowe – poinformował prezes Andrzej Przybyło. AB zamierza nadal rozwijać swoje sieci (np. Kakto w połowie br. ma obejmować 150 punktów sprzedaży). Szef spółki podkreślił rozwój grupy poza branżą IT. – Stajemy się krajowym liderem w branży RTV i AGD oraz zabawek – zapewnił Andrzej Przybyło.
W roku finansowym 2013/2014 (zakończył się 30 czerwca 2014 r.) grupa AB zanotowała 5,8 mld zł przychodów (+ 6 proc. rok do roku), 96 mln zł EBITDA (+29 proc.) i 57,3 mln zł zysku netto (+37,5 proc.).
AB poinformowało, że ma w ofercie 1,3 tys. marek, 95 tys. indeksów produktowych oraz ponad 16 tys. stałych partnerów handlowych.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.