W minionym kwartale grupa AB wypracowała blisko 1,7 mld zł przychodów i 13,5 mln zł zysku netto. EBIDTA poprawiła się o 30,2 proc., do 24,4 mln zł. W ciągu 9 miesięcy obecnego roku finansowego spółki (zakończy się 30 czerwca br.) AB odnotowało 5,3 mld zł przychodów (+24 proc. rok do roku), 83,9 mln zł EBITDA (+15 proc.) i 54,2 mln zł zysku netto (+21 proc.). Jednostkowy zysk AB S.A. w I kw. br. wyniósł 9 mln zł wobec 7,5 mln zł przed rokiem.

Dobry wynik jest według spółki efektem m.in. skutecznego zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym, rozwoju za granicą (np. w czeska spółka zwiększyła sprzedaż o 36 proc.) oraz poszerzenia portfolio o nowe produkty, także spoza branży IT.

Grzegorz Ochędzan, członek zarządu ds. finansowych w AB, podkreśla, że spółka ma wysokie wskaźniki płynności, zadłużenie na bezpiecznym poziomie, skutecznie zarządza cyklem konwersji gotówki. Przepływy finansowe z działalności operacyjnej w I kw. br. były dodatnie. W odniesieniu do I kw. 2014 r. cykl konwersji gotówki został skrócony z 38 do 32 dni, czas rotacji należności spadł z 33 do 26 dni, a rotacji zapasów z 40 do 36 dni.

– Stawiamy na zrównoważony, wielokierunkowy rozwój ze szczególnie mocnym nastawieniem na generowanie wartości dodanej w dystrybucji, m.in. poprzez własne sieci franczyzowe poinformował prezes Andrzej Przybyło. AB zamierza nadal rozwijać swoje sieci (np. Kakto w połowie br. ma obejmować 150 punktów sprzedaży). Szef spółki podkreślił rozwój grupy poza branżą IT. – Stajemy się krajowym liderem w branży RTV i AGD oraz zabawek – zapewnił Andrzej Przybyło.

W roku finansowym 2013/2014 (zakończył się 30 czerwca 2014 r.) grupa AB zanotowała 5,8 mld zł przychodów (+ 6 proc. rok do roku), 96 mln zł EBITDA (+29 proc.) i 57,3 mln zł zysku netto (+37,5 proc.).

 

AB poinformowało, że ma w ofercie 1,3 tys. marek, 95 tys. indeksów produktowych oraz ponad 16 tys. stałych partnerów handlowych.