ABC Data: 344 mln zł w styczniu
Na początku roku obroty ABC Daty były niższe niż w analogicznym okresie ub.r. Spółka wyjaśnia, dlaczego.
W styczniu br. skonsolidowane przychody grupy ABC Data wyniosły 344 mln zł. W porównaniu do stycznia ub.r. jest to wynik niższy o 8 proc. (-30 mln zł). Na rezultat miała wpływ zwłaszcza niższa sprzedaż w segmentach komponenty i hardware oraz istotny wzrost obrotów w obszarze mobile.
– Wzrosty w technologiach mobilnych zawdzięczamy przede wszystkim rosnącej sprzedaży produktów Xiaomi. Zwiększa się także sprzedaż smartfonów innych producentów. Spadki w obszarach komponentów i hardware to efekt wysokiej bazy z początku 2018 r., spowodowanej dużym popytem na karty graficzne i zasilacze kupowane do wydobywania kryptowalut – wyjaśnia Andrzej Kuźniak, wiceprezes zarządu ABC Data. – W kolejnych miesiącach tego roku efekt ten będzie już coraz mniej widoczny. Ponadto nadal utrzymuje się słaba dostępność procesorów jednego z głównych producentów, co dodatkowo miało negatywny wpływ na sprzedaż komponentów – dodaje wiceszef spółki.
W grudniu 2018 r. szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy ABC Data wyniosły 484 mln zł. W całym 2018 r. skonsolidowane przychody ABC Daty osiągnęły sumę – według szacunku – 4,6 mld zł (-1 proc. wobec 2017 r.).
Podobne aktualności
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.
Połączenie Also i Roseville sfinalizowane
Also Polska ostatecznie połączyło się ze spółką, która jest następcą ABC Daty.