ABC Data: bez dywidendy
Zarząd ABC Daty rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2016 r. Zamierza wzmocnić finanse spółki w czasach zawirowań na rynku.
Zarząd ABC Daty zarekomendował niewypłacanie dywidendy z zysku spółki za 2016 r., który w ujęciu jednostkowym wyniósł 19,54 mln zł wobec 60,28 mln zł w 2015 r. Przychody to odpowiednio 4,017 mld zł oraz 4,294 mld zł. Część ubiegłorocznego zysku (do 5 mln zł) zgodnie z rekomendacją miałaby zostać przeznaczona na skup akcji własnych, a reszta zasilić kapitał zapasowy spółki.
Zarząd uzasadniania rezygnację z dywidendy w br. koniecznością utrzymania optymalnego poziomu środków własnych i finansowania kapitału obrotowego oraz dalszego rozwoju grupy.
"To pokazuje dojrzałość w prowadzeniu spółki. Nie tylko patrzymy na kwartalny zysk. Mamy długofalowe podejście dla biznesu." – komentuje prezes ABC Daty, Ilona Weiss.
Wyjaśnia, że w poprzednich latach ABC Data wypłacała dywidendę w warunkach bardziej stabilnej sytuacji na rynku. Obecnie w związku z ogólną sytuacją w dystrybucji IT, związaną z problemami jednego z dużych graczy i w konsekwencji restrykcyjną polityką ubezpieczycieli wobec całej branży, priorytetem jest stabilność finansowa spółki.
Z kolei skup akcji własnych ma potrwać najwyżej do 30 czerwca 2018 r. lub do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel (5 mln zł). Papiery według rekomendacji będą skupowane w cenie od 1,00 zł do 2,57 zł. Celem jest dalsza odsprzedaż, w tym w ramach przejęć na rzecz udziałowców w nabywanych podmiotach. Będzie też opcja wykorzystania skupionych papierów w programach motywacyjnych spółki.
O podziale zysku za 2016 r. i skupie akcji ostatecznie zdecyduje walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki.
W 2015 r. ABC Data przeznaczyła na dywidendę 48,85 mln zł z zysku netto wynoszącego 60,28 mln zł. Czyli blisko 11,5 mln zł zostało w spółce.
Podobne aktualności
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.
Połączenie Also i Roseville sfinalizowane
Also Polska ostatecznie połączyło się ze spółką, która jest następcą ABC Daty.