ABC Data ma własną markę
Colorovo – tak nazywa się własna marka ABC Daty. Na początek na rynek trafiły zamienniki do urządzeń drukujących, na przełomie 2011 i 2012 r. mają pojawić się kolejne produkty.
Pod marką Colorovo spółka wprowadziła do oferty tonery i tusze kompatybilne z ok. 1,2 tys. urządzeń takich firm jak Brother, Canon, Epson, HP, Lexmark, Konica Minolta i Samsung. Zamienniki są produkowane w Unii Europejskiej (dystrybutor nie chciał zdradzić kraju pochodzenia), co ma ułatwić kontrolę jakości i umożliwić szybszą reakcję na zmiany na rynku. Nowy asortyment objęto dożywotnią gwarancją – zarówno na wkład, jak i urządzenie drukujące (gdyby uległo uszkodzeniu wskutek używania materiałów ABC Daty).
Jak zapewnił dystrybutor, tusze i tonery Colorovo cechuje jakość OEM i cena na poziomie materiałów alternatywnych innych dostawców. Co ważniejsze, zamienniki ABC Daty umożliwiają uzyskanie wysokich marż – zdaniem przedstawicieli firmy kilka razy większych, niż średnia marża brutto dystrybutora – co było jednym z powodów poszerzenia portfolio.
– Wprowadzając na rynek własną markę realizujemy strategię poszukiwania wysokomarżowych produktów – powiedział Marek Sadowski, prezes ABC Daty – To jest pierwszy krok. Pracujemy nad tym, by pojawiało się więcej własnych produktów, które podwyższą naszą marżę.
Oferta marek ABC Daty ma powiększyć się na przełomie 2011 i 2012 r. Przedstawiciele dystrybutora nie ujawnili, o jakie kategorie produktów chodzi. Wiele zależy od zmieniającej się sytuacji na rynku.
Dystrybutor nie przewiduje, że w II poł. 2011 r. sprzedaż własnych zamienników będzie stanowić istotny przychód w kilkumiliardowych obrotach ABC Daty, uwzględniono ją natomiast w prognozie wyników finansowych. Według Marka Sadowskiego koszt wprowadzenia na rynek Colorovo nie był znaczący, a inwestycja zwróci się jeszcze przed końcem 2011 r. Poniesione wydatki zostaną pokryte z marży. W nadchodzących okresach spółka zamierza zwiększać sprzedaż własnych tuszy i tonerów: – W ciągu dwóch lat chcemy być w pierwszej trójce dostawców materiałów alternatywnych na polskim rynku – powiedział wiceprezes Wojciech Łastowiecki.
Firma stworzyła zespół specjalistów odpowiedzialnych za rozwój i sprzedaż własnych produktów. Szefem projektu nowej marki został Dobrosław Wereszko, wcześniej współzałożyciel i członek zarządu Black Pointa. Zapewnił, że partnerzy ABC Daty już testują zamienniki, co ma m.in. zachęcić ich do sprzedawania Colorovo. – Partnerzy mają duży wpływ na wybory klientów. W pierwszej kolejności chcemy ich przekonać, że jest to dobry produkt, a jednocześnie ma najlepszą relację jakości do ceny.
ABC Data promuje nową markę w ramach programu partnerskiego, oferując m.in. rabaty i wsparcie punktów sprzedaży. Do promocji wykorzystywane są także własne internetowe kanały sprzedaży: BiznesLink (B2B), PC Link, Reseller Web (B2C).
Serwis internetowy własnej marki ABC Daty znajduje się pod adresem www.colorovo.eu.
Podobne aktualności
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.
Połączenie Also i Roseville sfinalizowane
Also Polska ostatecznie połączyło się ze spółką, która jest następcą ABC Daty.