Pod marką Colorovo spółka wprowadziła do oferty tonery i tusze kompatybilne z ok. 1,2 tys. urządzeń takich firm jak Brother, Canon, Epson, HP, Lexmark, Konica Minolta i Samsung. Zamienniki są produkowane w Unii Europejskiej (dystrybutor nie chciał zdradzić kraju pochodzenia), co ma ułatwić kontrolę jakości i umożliwić szybszą reakcję na zmiany na rynku. Nowy asortyment objęto dożywotnią gwarancją – zarówno na wkład, jak i urządzenie drukujące (gdyby uległo uszkodzeniu wskutek używania materiałów ABC Daty).

Jak zapewnił dystrybutor, tusze i tonery Colorovo cechuje jakość OEM i cena na poziomie materiałów alternatywnych innych dostawców. Co ważniejsze, zamienniki ABC Daty umożliwiają uzyskanie wysokich marż – zdaniem przedstawicieli firmy kilka razy większych, niż średnia marża brutto dystrybutora – co było jednym z powodów poszerzenia portfolio.

– Wprowadzając na rynek własną markę realizujemy strategię poszukiwania wysokomarżowych produktów – powiedział Marek Sadowski, prezes ABC Daty – To jest pierwszy krok. Pracujemy nad tym, by pojawiało się więcej własnych produktów, które podwyższą naszą marżę.

Oferta marek ABC Daty ma powiększyć się na przełomie 2011 i 2012 r. Przedstawiciele dystrybutora nie ujawnili, o jakie kategorie produktów chodzi. Wiele zależy od zmieniającej się sytuacji na rynku.

Dystrybutor nie przewiduje, że w II poł. 2011 r. sprzedaż własnych zamienników będzie stanowić istotny przychód w kilkumiliardowych obrotach ABC Daty, uwzględniono ją natomiast w prognozie wyników finansowych. Według Marka Sadowskiego koszt wprowadzenia na rynek Colorovo nie był znaczący, a inwestycja zwróci się jeszcze przed końcem 2011 r. Poniesione wydatki zostaną pokryte z marży. W nadchodzących okresach spółka zamierza zwiększać sprzedaż własnych tuszy i tonerów: – W ciągu dwóch lat chcemy być w pierwszej trójce dostawców materiałów alternatywnych na polskim rynku – powiedział wiceprezes Wojciech Łastowiecki.

Firma stworzyła zespół specjalistów odpowiedzialnych za rozwój i sprzedaż własnych produktów. Szefem projektu nowej marki został Dobrosław Wereszko, wcześniej współzałożyciel i członek zarządu Black Pointa. Zapewnił, że partnerzy ABC Daty już testują zamienniki, co ma m.in. zachęcić ich do sprzedawania Colorovo. – Partnerzy mają duży wpływ na wybory klientów. W pierwszej kolejności chcemy ich przekonać, że jest to dobry produkt, a jednocześnie ma najlepszą relację jakości do ceny.

ABC Data promuje nową markę w ramach programu partnerskiego, oferując m.in. rabaty i wsparcie punktów sprzedaży. Do promocji wykorzystywane są także własne internetowe kanały sprzedaży: BiznesLink (B2B), PC Link, Reseller Web (B2C).

Serwis internetowy własnej marki ABC Daty znajduje się pod adresem www.colorovo.eu.