W 2016 r. grupa ABC Data wypracowała 4,927 mld zł przychodów oraz 17,2 mln zł zysku netto – według wstępnych danych. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 260,9 mln zł, EBITDA – 40,4 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej – 37,8 mln zł.

Dla porównania w 2015 r. ABC Data wypracowała 4,856 mld zł przychodów oraz 46,8 mln zł zysku netto. Zysk brutto ze sprzedaży osiągnął wartość 268,2 mln zł, EBIDTA – 69 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej – 66,5 mln zł.

W IV kw. 2016 r. przychody grupy według wstępnych danych wyniosły 1,612 mld zł, a zysk netto – 4,1 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży zamknął się w kwocie 85,5 mln zł. Wartość EBITDA w IV kw. to 15 mln zł, natomiast zysku operacyjnego – 14,2 mln zł. 

Wśród czynników, które wpłynęły na wyniki, ABC Data wymienia unikanie ryzykownych transakcji. Ponadto dokonano aktualizacji wartości udziałów w spółce BizneslinkCO, które ABC Data objęła w I kw. 2016 r. Ponieważ spółka nie osiągnęła zakładanych wyników finansowych, dokonano odpisu z tytułu utraty wartości tych udziałów w wysokości 6,4 mln zł. ABC Data na początku ub.r. objęła blisko 20 proc. udziałów w BizneslinkCO, do której należał serwis sprzedażowy B2B HelloIT.

Z kolei na poziom kosztów finansowych wpłynęło korzystanie z krótkoterminowego finansowania zewnętrznego, co było podyktowane obecną sytuacją w branży dystrybucji IT.

Dług netto w 2016 r. wyniósł 58 mln zł – według wstępnych danych.

Rozszerzony skonsolidowany raport za 2016 r. zostanie opublikowany 21 marca br., po zweryfikowaniu danych przez biegłego rewidenta.