Magazyn znajdujący się w Budapeszcie pozwoli ABC Dacie na sprawniejszą obsługę klientów z Węgier oraz z południa Europy. Obiekt jest zlokalizowany jest w parku logistycznym „Prologis Park Harbor”, znajdującym się 12 km od biznesowej dzielnicy Budapesztu, blisko drogi M0, pozwalającej w ciągu 20 min. dotrzeć do lotniska. Magazyn jest zarządzany przez firmę Silver Forest Logisticsystem Kft.

Uroczyste otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego odbyło się 26 maja, podczas zorganizowanego przez ABC Data Hungary „Dealer’s day”. W wydarzeniu tym wzięło udział ponad 140 partnerów węgierskiej spółki z grupy ABC Data.

– Z uwagi na stały wzrost ilości operacji oraz klientów na Węgrzech, a także planowaną dalszą ekspansję grupy ABC Data w kierunku krajów bałkańskich, posiadanie centrum dystrybucyjnego w tym rejonie Europy stało się nieodzownym elementem wysokiego poziomu obsługi oraz budowania naszych przewag konkurencyjnych – tłumaczy Piotr Sędziak, dyrektor operacyjny ABC Daty w regionie CEE.

ABC Data zgodnie z dotychczasowym modelem działania, zdecydowała się na wynajęcie, a nie budowę magazynu, co według spółki umożliwia wykorzystanie na inwestycje środków, które musiałaby poświęcić na stworzenie własnej infrastruktury, a z drugiej strony zapewnia elastyczność w zakresie dostosowania powierzchni magazynowej i jej lokalizacji do aktualnych potrzeb. 

Nowe centrum dystrybucyjne na Węgrzech to kolejna w ostatnim czasie inwestycja ABC Daty w regionie CEE. Kilka tygodni temu spółka poszerzyła skalę współpracy z jednym z dostawców usług logistycznych w Rumunii. 

– Nowe inwestycje to efekt m.in. tego, że rynek IT w regionie CEE dynamicznie się rozwija. Przewiduje się, że na przestrzeni kolejnych 2 lat jego wzrost może wynieść nawet 20 proc., a my chcemy być jednym z beneficjentów tego wzrostu – mówi Ilona Weiss, prezes zarządu ABC Daty. 

Rozwój ABC Daty w regionie CEE został wpisany w przygotowaną w ubiegłym roku trzyletnią strategię biznesową firmy. Na Węgrzech ABC Data awansowała w ub.r. o 12 miejsc wśród dystrybutorów IT, a w Rumunii o 11. W I kw. 2016 r. sprzedaż na Węgrzech wzrosła o 36 proc., w Rumunii o 82 proc., a na Słowacji o 42 proc. rok do roku.