ABC Data rozpoczęła współpracę z Xiaomi dystrybucją w Polsce, natomiast może ona objąć 7 pozostałych krajów, w których firma operuje bezpośrednio: Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Rumunię, Słowację i Węgry.

’Współpraca jest przygotowana na bardzo atrakcyjnych warunkach’ –
zapewniła prezes ABC Daty, Ilona Weiss. Według szefowej firmy ABC Data
została wybrana ze względu na pozycję lidera rynku – ma 23 proc. udziału
w polskim rynku dystrybucji IT oraz 60 proc. w dystrybucji urządzeń
mobilnych do telekomów.

’Z tego co wiem, Xiaomi nie prowadzi rozmów z innymi dystrybutorami w Polsce, natomiast nie jest to wykluczone w przyszłości’ – poinformował wiceprezes ABC Daty, Juliusz Niemotko.

Na początek do sprzedaży wchodzą 3 modele. Dla klientów końcowych będą dostępne wyłącznie w sklepie internetowym x-kom.pl oraz w salonach detalisty.

’Xiaomi ma unikalny model sprzedaży, bo sprzedaje tylko online. My zaczynamy w podobny sposób, aby przetestować, jak polski rynek zaakceptuje markę i jak zainteresowanie nią przełoży się na handel.’ – wyjaśnił wiceszef spółki.

ABC Data zapowiada, że zamierza rozbudować kanał sprzedaży o kolejnych partnerów – chodzi zwłaszcza o dużych detalistów i telekomy. Obecnie ABC Data rozmawia z operatorami telekomunikacyjnymi. 'Przeprowadzono już testy zgodności telefonów Xiaomi z siecią wszystkich operatorów w Polsce.’ – poinformował Juliusz Niemotko.

A co z małymi resellerami? Juliusz Niemotko zauważył, że w sprzedaży produktów konsumenckich – a do takich należy Xiaomi – wyspecjalizowali się duzi retailerzy. Z tego względu sprzedaż będzie szła głównie przez retail i telekomy. 'Natomiast jeśli resellerzy będą zainteresowani produktami Xiaomi, oczywiście ich obsłużymy’ – zapewnił wiceszef spółki. Przy okazji zapowiedział uruchomienie Interlinka w wersji mobilnej.

ABC Data nie ujawnia, jakiej sprzedaży smartfonów marki Xiaomi spodziewa się w br. Rozważa wprowadzenie na polski rynek innych produktów Xiaomi. Obecnie wraz ze smartfonami wchodzą drobne dodatki, jak power banki. W przyszłym roku oferta może być poszerzana o kolejne produkty, m.in. opaski fitness, sprzęt audio oraz przenośne ładowarki do urządzeń mobilnych.

 

Juliusz Niemotko spodziewa się dużego zainteresowania nowymi smartfonami, mimo rosnącego nasycenia polskiego rynku tych urządzeń. Jego zdaniem popyt będzie, bo cykl życia smartfona jest stosunkowo krótki, wynosi 2 – 3 lata, a im większa baza urządzeń, tym więcej będzie ich wymienianych. Ponadto użytkownicy, którzy na początek kupili najtańszy sprzęt, będą rozglądać się za modelami wyższej jakości. Przekonywał, że smartfony Xiaomi cechuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Ich unikalną cechą ma być duża swoboda w kształtowania aplikacji, dzięki autorskiej nakładce na Androida (system MIUI). Ponadto, jak podkreślił Juliusz Niemotko, marka ma w Polsce sporą grupę fanów. Już wcześniej powstawały spolszczone aplikacje na telefony Xiaomi. 

’Polska, podobnie jak pozostałe państwa w Europie Centralnej i Wschodniej są dla nas niezwykle ważne ze względu na swoją relatywnie dużą chłonność i dynamikę wzrostu. Chcemy wykorzystać ten trend i rozwinąć nasz biznes w tym regionie we współpracy z ABC Datą’ – zapowiedział Alex Wu, dyrektor sprzedaży na Europę w Xiaomi.

Xiaomi należy do najszybciej rozwijających się producentów na świecie. Firma powstała w 2010 r. i ciągu
kilku lat przekształciła się w jednego z największych graczy na rynku
smartfonów.

Serwis w Polsce
ABC Data zapewnia serwis urządzeń Xiaomi w porozumieniu z ogólnopolską siecią serwisową. 'Użytkownicy mogą być pewni, że telefony zostaną szybko naprawione, o ile się zepsują’ – zadeklarował Juliusz Niemotko. Podkreślił, że dystrybutor ma zapewnioną stałą dostępność części zamiennych., a w magazynie są już podzespoły zgromadzone na wypadek konieczności napraw. Dystrybutor zadba także o właściwe serwisowanie sprzętu Xiaomi w całym regionie CEE.

Polski serwis obejmuje rzecz jasna tylko urządzenia pochodzące z dystrybucji ABC Daty. Użytkownicy sprzętu pochodzącego z prywatnego importu nie mają możliwości naprawy smartfonów Xiaomi w kraju.

Wiceszef spółki przyznał, że ABC Data rozmawiała na temat dystrybucji z kilkoma innymi producentami smartfonów, ale na tym się skończyło, bo zaproponowane warunki lub jakość smartfonów nie były w ocenie dystrybutora wystarczająco dobre.

Juliusz Niemotko podkreślił, że jakość współpracy z Xiaomi jest zupełnie inna, na wysokim poziomie i gwarantuje bezpieczeństwo prowadzenia działalności.

 

3 modele

W ofercie ABC Daty znajdą się trzy modele smartfonów Xiaomi: Mi 5, Redmi Note 3 oraz Redmi 3S. Rekomendowana cena pierwszego modelu wyniesienie 1799 zł, a dwóch kolejnych – 999 zł i 699 zł. Według przedstawiciela ABC Daty sprzęt wyróżnia m.in. szybki czytnik linii papilarnych o wysokiej czułości.

Flagowym modelem jest Mi 5 z 5,15-calowym ekranem HD. Waży 129 g. Ma baterię o pojemności 3000 mAh. Ekran jest utwardzony szkłem Gorilla Glass 4.

Redmi Note 3 z ekranem w rozmiarze 5,5 cala jest np. lepiej przystosowany do robienia selfie – migawkę uruchamia czytnik linii papilarnych, umieszczony z tyłu obudowy. Telefon posiada baterię o pojemności 4050 mAh.

Najtańszym modelem w ofercie jest obecnie Redmi 3S z wyświetlaczem o przekątnej 5 cali. Waży 144 g.