ABC Data rozpoczęła współpracę z Xiaomi dystrybucją w Polsce, natomiast może ona objąć 7 pozostałych krajów, w których firma operuje bezpośrednio: Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Rumunię, Słowację i Węgry.

'Współpraca jest przygotowana na bardzo atrakcyjnych warunkach' - zapewniła prezes ABC Daty, Ilona Weiss. Według szefowej firmy ABC Data została wybrana ze względu na pozycję lidera rynku - ma 23 proc. udziału w polskim rynku dystrybucji IT oraz 60 proc. w dystrybucji urządzeń mobilnych do telekomów.

'Z tego co wiem, Xiaomi nie prowadzi rozmów z innymi dystrybutorami w Polsce, natomiast nie jest to wykluczone w przyszłości' - poinformował wiceprezes ABC Daty, Juliusz Niemotko.

Na początek do sprzedaży wchodzą 3 modele. Dla klientów końcowych będą dostępne wyłącznie w sklepie internetowym x-kom.pl oraz w salonach detalisty.

'Xiaomi ma unikalny model sprzedaży, bo sprzedaje tylko online. My zaczynamy w podobny sposób, aby przetestować, jak polski rynek zaakceptuje markę i jak zainteresowanie nią przełoży się na handel.' - wyjaśnił wiceszef spółki.

ABC Data zapowiada, że zamierza rozbudować kanał sprzedaży o kolejnych partnerów - chodzi zwłaszcza o dużych detalistów i telekomy. Obecnie ABC Data rozmawia z operatorami telekomunikacyjnymi. 'Przeprowadzono już testy zgodności telefonów Xiaomi z siecią wszystkich operatorów w Polsce.' - poinformował Juliusz Niemotko.

A co z małymi resellerami? Juliusz Niemotko zauważył, że w sprzedaży produktów konsumenckich - a do takich należy Xiaomi - wyspecjalizowali się duzi retailerzy. Z tego względu sprzedaż będzie szła głównie przez retail i telekomy. 'Natomiast jeśli resellerzy będą zainteresowani produktami Xiaomi, oczywiście ich obsłużymy' - zapewnił wiceszef spółki. Przy okazji zapowiedział uruchomienie Interlinka w wersji mobilnej.

ABC Data nie ujawnia, jakiej sprzedaży smartfonów marki Xiaomi spodziewa się w br. Rozważa wprowadzenie na polski rynek innych produktów Xiaomi. Obecnie wraz ze smartfonami wchodzą drobne dodatki, jak power banki. W przyszłym roku oferta może być poszerzana o kolejne produkty, m.in. opaski fitness, sprzęt audio oraz przenośne ładowarki do urządzeń mobilnych.