ABC Data, która jest jedynym oficjalnym przedstawicielem i dystrybutorem Xiaomi w Polsce, zapowiedziała poszerzenie portfolio produktów chińskiej marki. W I kw. na rynek wejdą nowe smartfony. Na przełomie stycznia i lutego asortyment ma powiększyć się m.in. o routery i urządzenia Mi Box do Smart TV. 

Według danych ABC Daty w ciągu 3 miesięcy sprzedano ponad 20 tys. smartfonów Xiaomi (do oficjalnej dystrybucji weszły w końcu września ub.r.). W tym roku firma liczy duży wzrost sprzedaży, do 10 proc. udziału w polskim rynku smartfonów w końcu 2017 r. Biorąc pod uwagę wielkość rynku na koniec 2015 r., byłoby to ok. 750 tys. urządzeń.  

Ponadto w tym roku w Polsce ma pojawić się pierwszy salon firmowy Xiaomi (Mi Home). Zostanie otwarty w Warszawie. Bliższy termin nie jest znany. 

Ekspansja w Polsce jest częścią planu rozwoju chińskiego koncernu na świecie. Firma zmienia strategię sprzedaży. Xiaomi ma być nie tylko marką dostępną głównie w Internecie, lecz także w tradycyjnym detalu.

W 2017 r. ma powstać około 200 sklepów firmowych Xiaomi (obecnie działa ponad 50), a do 2020 r. – w sumie 1 tys.