ABC Data: zysk większy o 60 proc.
Grupa zwiększyła sprzedaż i rentowność w I kw. 2018 r. - według wstępnych danych.
W I kw. 2018 r. przychody ABC Daty ze sprzedaży wyniosły 1,046 mld zł, a zysk netto – 2,3 mln zł – według wstępnych danych.
Zysk brutto ze sprzedaży osiągnął wartość 60,2 mln zł, EBITDA – 7,9 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej EBIT – 6,2 mln zł. Dług netto kształtował się na poziomie 112,8 mln zł.
W analogicznym okresie 2017 r. przychody zamknęły się w kwocie 995 mln zł, a zysk netto – 1,45 mln zł.
Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 58,5 mln zł, EBIDTA – 6,8 mln zł, zysk z działalności operacyjnej – 5,5 mln zł. Dług netto wyniósł 93,2 mln zł.
Zarząd ABC Daty wyjaśnia, że przychody w I kw. br. wzrosły głównie dzięki większej sprzedaży krajowej. Wyniki finansowe poprawił również zysk brutto ze sprzedaży, związany – według zarządu – ze wzrostem skali działalności grupy. Szacunkowa skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła w I kw. br. 5,8 proc. W efekcie zysk netto wzrósł o 60 proc.
– Naszym celem jest teraz utrzymanie wypracowanych rezultatów i kontynuacja tendencji wzrostowej. Jak pokazują nasze szacunkowe przychody ze sprzedaży w kwietniu, które były o 17 proc. wyższe niż przed rokiem, jesteśmy na dobrej drodze, aby tego dokonać – zapewnia prezes ABC Daty, Ilona Weiss.
Pełny raport ABC Data przedstawi 29 maja.
Podobne aktualności
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.
Połączenie Also i Roseville sfinalizowane
Also Polska ostatecznie połączyło się ze spółką, która jest następcą ABC Daty.