ABC Data rozmawia o kolejnym partnerstwie ze znaczącym producentem, rozmowy są zaawansowane – wynika z informacji prezes Ilony Weiss na konferencji wynikowej. – Wkrótce będziemy mogli pochwalić się kolejnym kontraktem – zapowiedziała szefowa grupy. Finał prawdopodobnie nastąpi jeszcze w tym roku.

Prezes nie ujawniła więcej informacji na temat potencjalnego partnera, natomiast wspomniała o nim w kontekście dwóch chińskich gigantów, z którymi ABC Data nawiązała ostatnio współpracę – Xiaomi oraz Alibaba Cloud.

– Staliśmy się firmą pierwszego wyboru dla chińskich producentów – zaznaczyła prezes.

ABC Data była pierwszym dystrybutorem Xiaomi w Unii Europejskiej (od 2016 r.). Z kolei umowa z Alibaba Cloud, o której poinformowano w sierpniu 2018 r., przyznaje ABC Dacie wyłączność na dystrybucję rozwiązań potentata w Polsce i innych krajach regionu: w Czechach, Słowacji, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Rumunii i na Węgrzech.

Wiceprezes Andrzej Kuźniak przekonywał, że rozwój partnerstwa z Xiaomi (początkowo obejmowało Polskę, potem kontrakt poszerzano na inne kraje i produkty) i umowa od razu obejmująca cały region CEE z Alibaba Cloud to dowód na to, że ABC Data sprawdziła się jako regionalny partner vendorów.

Jak podał dystrybutor, Xiaomi miało 7,4 proc. udziału w polskim rynku w I poł. 2018 r. wobec 1,1 proc. w I poł. 2016 r. (gdy ABC Data nie była jeszcze oficjalnym dystrybutorem marki). Obecnie oferta powiększa się, m.in. o hulajnogi, odkurzacze, telewizory.

– Rozmawiamy z producentem, jaką pozycję chce on osiągnąć na rynku i sprawić, żeby to była jego succes story, a nie stock story – takie podejście do partnerstwa z vendorami prezentuje według wiceprezesa ABC Data. – To nie jest gra pod tytułem: zrób sobie stock, a potem się zobaczy – dodał obrazowo Andrzej Kuźniak.

Podkreślał również wartość, jaką stanowi współpraca z firmami dystrybucyjnymi dla producentów.

– Rynek dystrybucji jest potrzebny. Jeżeli mówimy o sprzedaży do tysięcy firm, żaden producent nie umie tego robić, nie poradzi sobie z RMA. A mówimy tylko o broadlinie – zaznaczył wiceszef spółki. W modelu VAD dystrybutor jest tym bardziej niezastąpiony dla producentów.