ABC Data: Słupki w górę
W I kwartale 2011 r. ABC Data osiągnęła 716,29 mln zł przychodów (wobec 537,38 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku), co stanowi 34-proc. wzrost.
W przychodach dystrybutora ważną rolę odgrywają obroty przejętego pod koniec ub. r. rumuńskiego Scopa (który dodatkowo przyczynia się do wzrostu marży brutto), ale także rozwój sprzedaży na Litwie. Zysk netto wyniósł 14,07 mln zł w porównaniu z 5,04 mln zł w I kw., przy czym na wynik znaczący wpływ miała sprzedaż akcji Optimusa, na której spółka zarobiła 7,3 mln zł.
ABC Data planuje dalsze przejęcia, ale nie wcześniej niż w II połowie br. Zamierza ponadto zautomatyzować magazyn, zintegrować systemy informatyczne wewnątrz grupy, a także (najprawdopodobniej w czerwcu br.) wprowadzić własną markę.
Podobne aktualności
Rekordowe przychody ELKO Group
W 2020 r. ELKO Group odnotowało wzrosty na wszystkich jedenastu rynkach, na których działa.
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.