Podczas konferencji Acer podkreślał swoje wsparcie kanału partnerskiego, prezentując szereg benefitów, jakie uzyskują resellerzy i integratorzy ramach programu Synergy. W tym roku nowością jest m.in. program „500+”. Jego uczestnicy mogą otrzymać nawet 500 euro zwrotu jako bonus za zakupy produktów w każdym z 3 miesięcy od czerwca do sierpnia br. Producent uruchomił portal partnerski Acer for Education, z rozwiązaniami dla edukacji i bazą wiedzy. Ten rynek to w najbliższym czasie jeden z głównych kierunków ekspansji producenta w kanale sprzedaży. Według firmy potencjał cyfryzacji szkół jest duży. Obecnie problemem są często niewystarczające fundusze, jakimi dysponuje oświata, jednak wraz z uruchomieniem środków unijnych z nowej perspektywy finansowej Acer liczy na znaczący wzrost popytu na tym rynku. Przewiduje wzrost zapotrzebowania na urządzenia przenośne, jak laptopy (przygotowano specjalne modele dla szkół) i chromebooki, które w niektórych krajach zachodnich mają już znaczący udział w rynku edukacji. Przygotowano także rozwiązania do prezentacji, które można wykorzystać w szkołach. Innym kluczowym dla producenta rynkiem, na którym działają partnerzy Acera, jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw, gdzie również firma zamierza zwiększyć swoje udziały.

Podczas konferencji podkreślano, że na rynek pracy wkracza nowe pokolenie, które będzie wyznaczać trendy w produktach dla biznesu – jest przyzwyczajone do komunikacji bezprzewodowej, mobilności, szybkiej i zdalnej współpracy oraz wymiany informacji. Nowi klienci oczekują urządzeń i rozwiązań zgodnych z ich wymaganiami.
– Do nich trzeba dostosować ofertę narzędzi pracy i komunikacji – zwrócił się do partnerów Acera Jacek Hadryś z Intela zajmujący się współpracą z producentami.

Nowy sprzęt dla szkół i firm
Podczas spotkania zaprezentowano nowości produktowe, które maja wspierać planowany rozwój firmy na polskim rynku. Producent w większym stopniu koncentruje się na produktach premium. Poszerza m.in. serię laptopów dla uczniów i studentów. Pojawił się w niej m.in. TravelMate B117 z 11,6-calowym ekranem i pasywnym chłodzeniem. Jak zapewnia producent, ten model jest zgodny ze standardem militarnym. Wyposażono go w diodę, która spięta z programami edukacyjnymi sygnalizuje np., czy uczeń zaliczył test.

 

Producent wprowadził na rynek także biznesowe laptopy 14 i 15,6-calowe – P654/648/658. Są wśród nich urządzenia z możliwością podłączenia dwóch dysków SSD w macierz RAID 0, doszło także złącze USB typu C.

W tegorocznym portfolio Acera jest również m.in. TravelMate X349 (14 cali) – aluminiowy model, który można rozłożyć na płasko. Tajwańska marka przygotowała także biznesowe AiO – Veriton Z6820G.

Acer na rynku Digital Signage
W tym roku Acer wszedł na nowy rynek – w Polsce pojawiły się rozwiązania Digital Signage pod marką Acer Signage. Z prezentacji wynika, że portfolio jest szerokie – obejmuje zarówno wyświetlacze do instalacji wewnątrz pomieszczeń, jak i na zewnątrz. Są także ekrany przystosowane do montażu w ściany wideo. Pojawił się również nietypowy model w formacie 30:9. Acer Signage to póki co nowość na polskim rynku. Dotąd nie było jeszcze wdrożeń, aktualnie producent przygotowuje partnerów do oferowania tych rozwiązań.




Trzy pytania do…

 

Michała Nowaka, commercial sales
managera  w polskim oddziale Acera

CRN Na
jakich rynkach koncentruje się obecnie Acer w kanale partnerskim?

Michał
Nowak
Główny kierunek rozwoju to edukacja szkolna. Na tym rynku
cyfryzacja dopiero nabiera rozpędu, a wkrótce wraz z uruchomieniem
nowej transzy środków unijnych pojawią się większe fundusze.

 

CRN A
jakie są priorytety w sektorze przedsiębiorstw?

Michał
Nowak
Koncentrujemy się na małych i średnich firmach, ale
myślimy również o innych branżach. Na razie nie mogę jednak zdradzić
szczegółów.

 

CRN
Acer otworzył własny e-sklep, w którym zakupy mogą robić klienci końcowi.
Robicie konkurencję partnerom?

Michał
Nowak
Partnerzy nie powinni obawiać się tego sklepu. To jest po
prostu bardziej forma prezentacji produktów niż kanał sprzedaży. E-sklep pełni
głównie funkcję marketingową, a poza tym ma ograniczony asortyment
– są w nim głównie akcesoria. Szerszą gamę produktów sprzedajemy na
razie tylko na trzech europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Francji
i we Włoszech. W naszym kraju zamierzamy w czwartym kwartale
powiększyć ofertę m.in. o laptopy i desktopy. Doświadczenia z rynków
zachodnich wskazują jednak, że sprzedaż poprzez nasz e-sklep ma marginalny, co
najwyżej kilkuprocentowy, udział w naszych całościowych przychodach.

 

Acer przygotował także nowe produkty do prezentacji. Są to projektory serii F z wymiennymi soczewkami – do wyświetlania w szerokim zakresie odległości: od 0,8 do 20 m od ekranu, co maksymalnie daje 492-calowy obraz. Jeden z tegorocznych modeli cechuje jasność 10 tys. ANSI lumenów.

Dla edukacji i firm przygotowano zestaw Acer Smart Touch Kit – obejmuje czujnik podczerwieni i kamerę. W połączeniu z projektorem krótkoogniskowym pozwala stworzyć dotykową tablicę multimedialną, wyświetlając ekran o przekątnej od 40 cali.

Intel pokazał Intel Unite – narzędzie do współpracy i pracy grupowej, działające w oparciu o urządzenie z układem vPro (np. NUK). Osoby biorące udział w spotkaniach instalują odpowiednią aplikację i komunikują się poprzez wewnętrzną sieć firmową. Idea jest taka, by przy inwestycji w jeden komputer firma mogła zbudować swego rodzaju cyfrową salę konferencyjną dla pracowników.

Serwis: nie tylko Acer
Konferencja odbyła się w siedzibie należącego do Acera serwisu Asplex, który odpowiada za naprawę urządzeń oraz dystrybucję części Acera na cały region EMEA. Jak poinformowano partnerów, miesięcznie trafia do serwisu ok. 12 tys. urządzeń, z tym że ok. 70 proc. pochodzi od klientów Amazona, któremu centrum serwisowe świadczy usługi naprawcze. Są to urządzenia różnych typów i marek, zakupione w największym serwisie e-commerce. Ośrodek poszerza zakres usług o nowych klientów. Kolejnymi markami, dla których realizuje usługi napraw, są iRobot oraz Sony z Playstation4 (a w II poł. także z nową konsolą PS4 Neo). Według informacji przedstawicieli serwisu 35 proc. urządzeń trafia do naprawy z błędną diagnozą, czyli pomyłki serwisantów przyjmujących sprzęt od klientów nie należą do rzadkości. W serwisie jest naprawianych ok. 10 tys. płyt głównych miesięcznie, z tego ok. 70 proc. udaje się przywrócić sprawność i są one ponownie instalowane w sprzęcie, co oznacza znaczne zmniejszenie kosztów naprawy (ok. 20-30 dol. w przypadku płyty głównej, czyli kilkakrotnie mniej niż nowy komponent).

Z kolei przeznaczony do naprawy sprzęt Acera przyjeżdża głównie z Polski, ale serwis zapewnia też wsparcie innych rynków. Producent przekonuje o większej niezawodności swoich urządzeń (potwierdzają
to zresztą dane z rynku). Poprawiającą się jakość sprzętu
podkreśla program Acer Reliability Promise, który gwarantuje zwrot 100
proc. ceny zakupu wybranych urządzeń z serii biznesowej, jeżeli wystąpi w
nich usterka i zostanie naprawiona w ciągu pierwszego roku
obowiązywania gwarancji. Program jest także narzędziem dla partnerów,
które może pomóc w przekonaniu klientów z segmentu B2B do wyboru marki
Acer.   
   
Asplex oprócz serwisu to także duże centrum logistyczne. Z części magazynowej ośrodka jest realizowanych ok. 10 tys. wysyłek dziennie. Na stanie znajduje się ok. 300 tys. indeksów towarowych oraz ok. 3 mln części, wysyłanych do krajów regionu EMEA. Wrocławski magazyn obsługuje również własny sklep internetowy Acera w różnych krajach Europy (sprzedaje bezpośrednio do klientów końcowych), zajmując się w tym wypadku tylko logistyką. Na razie to niewielka część biznesu. Szerszy asortyment produktów jest dostępny we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii. W polskim e-sklepie są obecnie akcesoria.

Podczas konferencji wręczono wyróżnienia dwóm partnerom firmy:
– za projekt edukacyjny – nagrodę otrzymał IRS
– za sprzedaż komputerów stacjonarnych – Infostil