Według producenta dzięki redukcjom uda się zmniejszyć koszty operacyjne o 30 mln dol. rocznie. Acer szuka oszczędności m.in. w związku ze spadkiem popytu w krajach EMEA. W I kw. 2011 r. w całym regionie sprzedaż notebooków tej marki zmniejszyła się o 27,8 proc. w porównaniu z I kw. 2010 r. (według Contextu).

W polskim oddziale koncernu nic nie wiadomo o zwolnieniach, jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie są one mało prawdopodobne m.in. ze względu na niezbyt liczną załogę (dla Acera w Polsce pracuje ponad 20 osób). Redukcje mogą objąć te oddziały firmy, w których zatrudnienie jest kilka razy większe, np. we Włoszech albo w Hiszpanii. Spadek sprzedaży komputerów (biorąc pod uwagę wszystkie marki), zwłaszcza w segmencie konsumenckim, rynki zachodnioeuropejskie odczuły zresztą bardziej niż pozostałe kraje EMEA.