Niepokój analityków wywołały prognozy Acera, który zakłada, że w br. nie osiągnie wzrostu sprzedaży komputerów. W I kw. br. wynik był na wyraźnym minusie (-6,8 proc.). CEO korporacji podkreślił, że nie oznacza to rychłego wyjścia z rynku. Firma nie poddaje się i liczy poprawę bilansu w segmencie PC, koncentrując się na liniach generujących zyski. Jason Chen zapewnił, że nie ma zamiaru sprzedawać więcej urządzeń kosztem rentowności.

CEO Acera zapowiedział  inwestycje w PC i poszerzenie portfolio. Acer stawia m.in. na modele 2 w 1, gamingowe i chromebooki. Udział w sprzedaży laptopów z systemem Google’a ma być większy, niż 15-20 proc., osiągnięte rok wcześniej. Acer ma 40 proc. światowego rynku chromebooków. Poza ofertą PC zamierza rozbudowywać portfolio smartfonów oraz usługi w chmurze.

W ub.r. z rynku komputerów wycofały się Sony i Samsung (w Europie) z uwagi na nienajlepsze prognozy sprzedaży – większość analityków zakłada, że rynek PC będzie się kurczył w najbliższych latach, aczkolwiek nie powinien być to szybki proces (kilka proc. rocznie). Z drugiej strony postępuje konsolidacja – pięciu największych graczy, do których zalicza się Acer, generuje 2/3 sprzedaży na globalnym rynku.