Według szefa Acera Jima Wonga II kw. 2011 r. będzie najsłabszy, jeśli chodzi o sprzedaż notebooków i desktopów. W III kw. popyt na sprzęt tajwańskiej marki powinien nieznacznie wzrosnąć, a w IV kw. producent ma osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Ogólnie w całym 2011 r. sprzedaż laptopów raczej będzie niższa w porównaniu z 2010 r. W zeszłym roku przewidywano ponad 20-procentowy wzrost.

Acer obniżył o połowę prognozę sprzedaży tabletów w 2011 r. Jeszcze w tym roku zapowiadano zbyt na poziomie 5-7 mln sztuk, według nowej prognozy sprzedaż wyniesie 2,5-3 mln urządzeń. W II i III kw. br. dostarczymy na rynek po 800 tys. tabletów Iconia –  poinformował Jim Wong.

Cięcie prognoz prezes firmy tłumaczy m.in. niewielkim popytem w Europie. W regionie EMEA, który jest największym rynkiem zbytu dla Acera (38 proc. sprzedaży) w I kw. 2011 r. udział producenta w segmencie komputerów przenośnych spadł o blisko 30 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem (według Contextu). Producent oczekuje, że do końca bieżącego miesiąca poziom zapasów sprzętu w Europie zmniejszy się do normalnego poziomu, co umożliwi odbicie w II połowie 2011 r.