Acer przejmuje firmę Digital Signage
Producent chce wzmocnić się na nowym rynku.
Acer przejmuje większość udziałów w tajwańskiej firmie Aopen, która specjalizuje się w produkcji playerów i oprogramowania do systemów Digital Signage. Wartość transakcji to w przeliczeniu ok. 14 mln dol. Acer liczy na efekty synergii w zakresie rozwoju, zakupów i dystrybucji systemów DS. Rozwiązania Aopen mają uzupełnić rozwiązania Digital Signage Acera i usługi chmurowe.
Digital Signage to jeden z nowych biznesów rozwijanych przez Acera, który ma zmniejszyć uzależnienie firmy od koniunktury na rynku PC. W ub.r. biznes DS wydzielono do osobnej spółki – Acer Being Signage, która obejmuje sprzęt, oprogramowanie (także chmurowe), serwis i wsparcie. Celem Acera jest zaoferowanie kompletnego systemu Digital Signage od jednego dostawcy. Powołanie nowej spółki wpisuje się również w strategię przekształcania Acera w holding.
W III kw. br. zysk netto Acera wyniósł 48 mln dol. – prawie 6-krotnie więcej niż rok wcześniej, przy przychodach 2,01 mld dol. (+13 proc.).
Podobne aktualności
Branża kiosków interaktywnych będzie warta 48,8 mld dol.
Największe wydatki pójdą nie na sprzęt, lecz na oprogramowanie i usługi.
Producent PC utworzył w Europie nową spółkę
Zajmuje się obsługą posprzedażową. Jedna z nowych firm działa już w Polsce.