Acer przejmuje większość udziałów w tajwańskiej firmie Aopen, która specjalizuje się w produkcji playerów i oprogramowania do systemów Digital Signage. Wartość transakcji to w przeliczeniu ok. 14 mln dol. Acer liczy na efekty synergii w zakresie rozwoju, zakupów i dystrybucji systemów DS. Rozwiązania Aopen mają uzupełnić rozwiązania Digital Signage Acera i usługi chmurowe.

Digital Signage to jeden z nowych biznesów rozwijanych przez Acera, który ma zmniejszyć uzależnienie firmy od koniunktury na rynku PC. W ub.r. biznes DS wydzielono do osobnej spółki – Acer Being Signage, która obejmuje sprzęt, oprogramowanie (także chmurowe), serwis i wsparcie. Celem Acera jest zaoferowanie kompletnego systemu Digital Signage od jednego dostawcy. Powołanie nowej spółki wpisuje się również w strategię przekształcania Acera w holding.

W III kw. br. zysk netto Acera wyniósł 48 mln dol. – prawie 6-krotnie więcej niż rok wcześniej, przy przychodach 2,01 mld dol. (+13 proc.).