Przychody Acera w 2018 r. wzrosły o 2,2 proc. w skali światowej, osiągając w przeliczeniu poziom 7,87 mld dol. – poinformował producent. Wzrost sprzedaży w grudniu ub.r. wyniósł 4,1 proc. r/r. W III kw. br. wynik był 7,8 proc. na plusie.

Koncern korzysta z dobrej koniunktury w segmencie gamingowym. W całym roku obroty Acera na produktach dla graczy (laptopy, desktopy i monitory) zwiększyły się o 70 proc. wobec 2017 r., w IV kw. ub.r. – o 32 proc., a w III kw. ub.r. – o 74 proc.

Dwucyfrowe wzrosty w 2018 r. firma osiągnęła także m.in. w segmencie wyświetlaczy i rozwiązań bezpieczeństwa. Natomiast na biznes PC negatywny wpływ miała niewystarczająca podaż procesorów – poinformował Acer.