Acer, podobnie zresztą jak wszyscy producenci mocno związani z rynkiem pecetowym, podejmuje duży wysiłek, aby odnaleźć się w trudnych dla desktopów i notebooków czasach. Do coraz szybciej następujących zmian na rynku komputerów osobistych podchodzi z dużym optymizmem. Zdaniem producenta stymulują one rozwój produktów i wprowadzanie innowacji. Wymuszają ponowne spojrzenie na rynek – zarówno od strony klienta końcowego jak i resellerów – i ustanowienie strategii, która usatysfakcjonuje end-userów i pozwoli zarobić partnerom.

O swoich działaniach w regionie EMEA w czasie intensywnych zmian na rynku IT producent opowiedział podczas wrześniowej konferencji w Amsterdamie.

Podstawą działania Acera w regionie EMEA jest dwufilarowa strategia, która, umożliwi mu wykorzystanie potencjału zmian na rynku IT. Składa się na nią zaangażowanie w kreowanie wartości dla biznesu (tworzenie konkurencyjnych produktów, planowanie, efektywne wykorzystanie potencjału firmy, ekspansja handlowa) i zapewnienie marce Acer silnej pozycji w kanale i wśród strategicznych partnerów.

Wśród trendów, jakie panują obecnie na rynku IT producent podkreślił konsumeryzację i związany z nią trend BYOD oraz dużą podaż urządzeń mobilnych ułatwiających łączenie się z Internetem i korzystanie z chmury. Popularyzacja produktów ultramobilnych wpływa na przenikanie się firmowego i osobistego środowiska pracy. Jak producent odnajduje się w na rynku zdominowanym przez te trendy będące jednocześnie poważnymi dla niego wyzwaniami? Traktuje je jako mocną siłę napędową. Według słów Jakoba Olsena, wiceprezesa działu handlowego w regionie EMEA – to jest właśnie czas dla Acera, czas na to, aby pchnąć konsumeryzację w sektor SMB.

Stąd Acer EMEA Commercial Strategy, w której kładzie się nacisk na obsługę kanału B2B i przemyślane, a w efekcie skuteczne adresowanie potrzeb klientów.

Do współpracy z kanałem, jak zapewniał Olsen, Acer podchodzi bardzo poważnie. Sto procent sprzedaży producenta odbywa się za jego pośrednictwem. Aby osiągnąć maksymalnie pozytywne efekty tej współpracy i usatysfakcjonować partnerów dostawca dąży do tego, aby biznes z Acerem robiło się prosto, a zobowiązania Acera w kwestii wsparcia firm partnerskich były jasno sformułowane. Skupia się więc na 4 polach: produktach (uczestnikom konferencji zaprezentowano między innymi biznesowy ultrabook TravelMate P645 Series, biznesowy notebook TravelMate P445, dotykowy Ultrabook TravelMate X313, Acer Chromebook), partnerach, serwisie i segmencie edukacyjnym.

Z produktami wiąże się Acer Promise Program, zgodnie z którym producent zapewnia, że jeśli coś złego dzieje się z urządzeniem PC jego marki w ciągu pierwszego roku użytkowania, jest ono zamieniane lub reperowane, a klientowi zwracana jest połowa ceny sprzętu.

Partnerom zaproponowano nowy program Acer Synergy. W jego ramach oferowane są trzy poziomy współpracy: srebrny (dla małych resellerów obsługujących małe firmy – mające od 10 do 99 stanowisk), złoty (dla firm resellerskich średniej wielkości obsługujących lokalną administrację i przedsiębiorstwa mające od 100 do 500 stanowisk komputerowych) oraz platynowy (dla VAR-ów i resellerów obsługujących klientów korporacyjnych i administrację publiczną wyższego szczebla). Kluczowymi punktami programu są osiągalne kryteria współpracy dla partnerów lojalnościowych, wsparcie ze strony opiekunów i telesprzedawców Acera, programy marketingowe wspierające rozwój sprzedaży a także programy szkoleniowe na temat produktów.

Producent oferuje partnerom Acer Synergy Portal, który jest źródłem najnowszych informacji o produktach, bieżących promocjach, cenach, materiałów marketingowych i szkoleniowych (znajduje się pod adresem partner.acer.com). Z kolei e-Akademia dostarcza resellerom wygodne dla nich szkolenia online. Kursy będą dotyczyć wszystkich serwerów producenta, pecetów i peryferiów (emeaeacademy.acer.com/professional). Solution Competence Center – obsadzony przez międzynarodową ekipę zapewni przed- i posprzedażną opiekę dla Acer Commercial Partners. Do jego zadań będzie należało między innymi: kreowanie rozwiązań dla partnerów i klientów końcowych, szkolenie i certyfikacja partnerów, testowanie produktów Acera przez partnerów – tzw. Demo days, umożliwienie klientom partnerów bezpośrednie zapoznanie się z rozwiązaniami producenta.

Acer Synergy Rewards jest programem lojalnościowym dla firm z poziomu Gold i Silver, z kolei Business Corner zaprojektowano dla Acer Point Partnerów. Wspomaga ich w prezentacji produktów przeznaczonych dla SMB.

Dla producenta niezmiernie ważnym odbiorcą jego produktów jest sektor edukacyjny. W nim upatruje on kolejnej szansy na dobry zarobek dla partnerów. Dlatego vendor umożliwia im zdobycie certyfikatu Acer Education Partner. Resellerzy z tym certyfikatem pełnią funkcję łącznika między producentem a placówkami edukacyjnymi, pomagając im zaspokoić potrzeby w zakresie technologii informatycznych. Ci którzy osiągną głęboką specjalistyczną wiedzę, doświadczenie i umiejętności związane z produktami Acera i dysponujący centrum szkoleniowym na miejscu – uzyskują specjalny certyfikat – Acer Education Partner – Solution Centre.