Tajwański koncern zakończył 2016 r. stratą netto – w przeliczeniu ok. 250 mln dol., z powodu 197 mln dol. odpisów z tytułu utraty wartości praw niematerialnych i prawnych. Większość z tej kwoty jest związana ze spółką chmurową iGware, którą Acer kupił w 2012 r. Firma wyjaśnia, że ze względu na rozwój cloud computingu wewnątrz firmy, iGware nie generowała przychodów. Wynik pociągnęła w dół utrata wartości marek Gateway i Packard Bell, należących do Acera. Spółka miała natomiast zysk operacyjny wielkości ok. 60 mln dol. 

Odpisy poczyniono w IV kw. 2016 r., w którym zaksięgowano stratę netto na poziomie 292 mln dol. Przychody ze sprzedaży były niższe o 9,8 proc. niż w IV kw. 2015 r., sięgając 3,15 mld dol.

Przychody Acera całym 2016 r. wyniosły 11,87 mld dol. i były mniejsze o 11,8 proc. niż w 2015 r., kiedy to producent miał ok. 30 mln dol. zysku netto.

Producent wypracował natomiast wyższą niż rok wcześniej skonsolidowaną marżę brutto – 10 proc. w 2016 r. wobec 9,4 proc. w 2015 r., ale kwota zysku brutto była niższa w ub.r. z uwagi na spadek obrotów. W IV kw. 2016 r. marża brutto okazała się najniższa w całym roku – 9 proc.

Producent najwięcej sprzętu sprzedaje w regionie EMEA, który ma już 43 proc. udziału w tego rodzaju sprzedaży (IV kw. 2016 r.). Spada natomiast udział Azji w przychodach wypracowanych na urządzeniach. Już 63 proc. wartości sprzedaży sprzętu Acera generują notebooki wobec 57 proc. rok wcześniej.