Zysk netto Acera w 2017 r. wyniósł 96,4 mln dol. W 2016 r. było ponad 140 mln dol. straty. Przychody wzrosły o 2 proc., do 6,94 mld dol. Marża zysku brutto wyniosła 10,7 proc. w IV kw. ub.r. wobec 9 proc. rok wcześniej.

Według spółki to efekt transformacji firmy, poprawy efektywności operacyjnej i ekspansji w rosnących biznesach. Lider firmy oznajmił niedawno, że Acer osiągnie trzeci etap transformacji. Zamierza rozwijać m.in. chmurę, Internet rzeczy, sztuczną inteligencję, HPC.

Obroty poza komputerami i monitorami to jednak margines obrotów firmy (6 proc. sprzedaży sprzętu oraz trochę ponad 6 proc. poza urządzeniami). Firma w ub.r. przejęła 380 patentów, co umożliwiło rozwój własnych produktów.

Acer jest nadal przede wszystkim dostawcą notebooków (68 proc. udziału w obrotach w IV kw. 2017 r.), desktopów (14 proc.) i monitorów (12 proc.). Te proporcje niewiele zmieniły się w ciągu roku. Sprzęt Acera jest kupowany przede wszystkim w regionie EMEA (40 proc. udziału w sprzedaży).