Plan oszczędnościowy obejmuje weryfikację rozpoczętych inwestycji, wstrzymanie nowych, optymalizację pracy niektórych działów. Według zapowiedzi spadną także koszty zarządu – jego wynagrodzenia zostaną obcięte o 30 proc. Plan redukcji wydatków powstał po audycie, przeprowadzonym przez zewnętrzną firmę. Celem jest zaoszczędzenie 10 mln zł w 2011 r.
Równocześnie spółka zamierza zwiększyć sprzedaż. Bilans przychodów ma poprawić rozbudowa oferty własnych marek Actionu, co umożliwi uzyskanie wyższych marż (w I poł. 2010 r. marża brutto ze sprzedaży wyniosła 8,8 proc.) Action chce także zwiększyć dostawy do sieci detalicznych. Na mocy zawartych umów dystrybutor będzie dostarczał sprzęt m.in. hipermarketom E’Leclerc, Real i sklepom Intermarche. Szansę na rozwój spółka upatruje ponadto w rozbudowie oferty urządzeń RTV i AGD i zwiększeniu eksportu.

I poł. 2010 r. skonsolidowany zysk netto dla całej grupy Action wyniósł 8,07 mln zł (niemal o połowę mniej niż w miesiącach luty – lipiec 2009 r.). Przychody osiągnęły 970,67 mln zł (ok. 10 proc. więcej niż w okresie luty – lipiec 2009 r.). Według informacji spółki, w sierpniu 2010 r. obroty wzrosły 20 proc. w odniesieniu do sierpnia 2009 r.