Według Piotra Bielińskiego klientami partnerów Actionu są w dużej mierze małe przedsiębiorstwa, które potrzebują nie tylko urządzeń, lecz także wiedzy związanej z rozwiązaniami IT. Szef firmy zaznaczył, że Action poszerza ofertę o produkty, które wymagają wiedzy.

Na Roadshow pokazywane są głównie rozwiązania Samsunga. Przedstawiciele firmy podkreślali, że koreańska marka coraz bardziej wchodzi w usługi, gdyż takie są wymagania współczesnego rynku. – Wprowadziliśmy rozwiązania, które umożliwiają zarabianie nie tylko na sprzęcie. Zapewniamy odpowiednie poziomy marżowe. twierdził Radosław Miszkiel, B2B IM Sales Manager w Samsungu. Jego zdaniem szersza oferta usług oprócz dodatkowych profitów może wyróżnić resellera w oczach klienta.

Knox – mobilne  bezpieczeństwo
Jedną z nich jest rozwiązanie Samsung Knox, które tworzy bezpieczne środowisko dla urządzeń mobilnych. Pozwala zdalnie pracować na firmowych zasobach i korzystać z nich. To ma być przyszłościowy produkt, ponieważ zarówno rozpowszechnienie urządzeń mobilnych, jak i znaczenie bezpieczeństwa w firmach będzie rosnąć. – Poziom ochrony znany z komputerów, można wdrożyć na telefonach i tabletach – zapewnił Jakub Jaroszewski Senior Trainer, IT&Mobile Enterprise Mobilty Solutions w Samsungu. – Ilość mobilnych danych będzie rosła, więc także zapotrzebowanie na ich zabezpieczanie.

Samsung Knox można wdrożyć także na prywatnym sprzęcie pracownika, czyli system wpisuje się w trend BYOD (używając Knoksa, z jednego urządzenia można korzystać do celów służbowych i prywatnych). Dane są szyfrowane. Po uruchomieniu (zahasłowanego) Knoksa w smartfonie otwiera się pulpit zabezpieczonego środowiska (foldery plików, aplikacje). Elementem systemu jest zdalne zarządzanie przez administratora IT w firmie. Według Jakuba Jaroszewskiego Knox w tym roku będzie kompatybilny z ok. 30 urządzeniami Samsunga dostępnymi w Polsce (obecnie – z ok. 10). Jest oferowany w abonamencie. Cena to 3,60 dol. miesięcznie za 1 urządzenie. Wraz z licencją udostępniany jest panel do zarządzania (w cenie jest zarządzanie poprzez Active Directory i podstawowe zarządzanie przez Mobile Device Management. Pełny MDM jest dodatkowo płatny). 

Na Roadshow pokazano również m.in. drukarki Samsunga dla firm. Są to urządzenia drukujące powyżej 20 str./min. Z zaprezentowanych danych Samsunga wynika, że cena to najważniejsze dla klienta kryterium zakupu drukarki (74 proc.), zaś na drugim miejscu jest wydajność i łatwość obsługi. Na tym Samsung zamierza się skupić. Pojawiły się m.in. urządzenia z oddzielnym bębnem, który ma wystarczyć na 9 tys. str. Spada dzięki temu koszt wydruku strony. Sprzęt Samsunga ma wyróżniać m.in. możliwość skanowania na urządzenie mobilne.   

Własne marki
Na Roadshow nie zabrakło prezentacji marek własnych Actionu. Uczestnicy warszawskiego spotkania mieli okazję zapoznać się z portfolio ActiveJeta, które obejmuje materiały eksploatacyjne, oświetleniowe, UPS-y, listwy zasilające. Podkreślano, że dla sprzedawców atutem marki jest jej duża rozpoznawalność.

Marcin Bogusz, Pełnomocnik Zarządu DS. Zaawansowanych Technologii, poinformował, że marka Actina Solar ma ok.220 autoryzowanych partnerów oferujących serwery. Współpracujemy z trzema centrami danych, rozmawiamy z czwartym – poinformował menedżer. Wszystkie oferują prowizję resellerom, którzy przyprowadzą im klienta. Menedżer przekonywał, że w Action w jednym miejscu można zakupić wszystko do zbudowania rozwiązania serwerowego i zamówić usługę. 

1,6 TB na dysku SSD
Wojciech Bosek, który odpowiada za produkty serwerowe w regionie CEE w Intelu, poinformował resellerów o nadchodzących nowościach. Otóż w IV kw. br. i I kw. 2015 r. na rynek wejdzie nowa platforma 14-nanometrowych układów Intela – Broadwell (Core 5. generacji), a także Braswell (nowe Atomy). Kolejnym liczącym się segmentem rynku, w którym działa Intel, są dyski SSD. Jeszcze w tym roku w ofercie mają pojawić się nośniki o pojemności 1,6 TB.

Partnerzy uczestniczący w Roadshow, pytani przez nas o opinie o szkoleniach, mieli różne odczucia – niektórzy dowiedzieli się sporo nowych rzeczy, inni większość prezentowanych produktów już znali. Były również głosy, że część z pokazywanych rzeczy to raczej rozwiązania dla dużych firm (jak Knox) albo dla sieci handlowych (jak smartfon Galaxy, inteligentne zegarki Samsunga), a nie dla resellerów, którzy obsługują głównie małe firmy.

 

Kolejne Roadshow Actionu odbędą się 15 kwietnia w Katowicach, 16 kwietnia we Wrocławiu, 24 kwietnia w Gdańsku. Warunkiem udziału jest wypełnienie formularza na tej stronie.
 
Patronem medialnym wydarzenia jest CRN Polska.