Action: większa sprzedaż mimo pandemii
Covid-19 nie przeszkadza grupie poprawiać wyniki wobec ub.r. Obrót w kwietniu sięgnął 150 mln zł.
Obroty grupy Action w kwietniu 2020 r. wyniosły 150 mln zł – według wstępnych, szacunkowych danych. To suma o 20 proc. wyższa niż w kwietniu 2019 r. (124 mln zł). Mimo pandemii na początku II kwartału dystrybutor kontynuuje więc trend dwucyfrowego wzrostu obrotów wobec ub.r. Dynamika okazała się natomiast niższa niż w marcu 2020 r. (+30 proc. r/r, 177 mln zł).
Marża grupy Action w kwietniu br. wyniosła szacunkowo ok. 7 proc., czyli była wyższa niż w marcu br. (ok. 6,6 proc.) i lutym br. (ok. 6 proc.). Natomiast przed rokiem, w kwietniu 2019 r., marża wyniosła ok. 6,5 proc.
W minionym miesiącu komentując marcowy wynik wiceprezes Sławomir Harazin zapewniał, że wypracowany w restrukturyzacji model biznesowy daje dystrybutorowi bardzo dużą niezależność i stabilność działania nawet w obecnej sytuacji związanej z pandemią.
Wskazywał również na dywersyfikację oferty i odbiorców Actionu, którymi są głównie firmy e-commerce w Polsce i za granicą.
Podobne aktualności
Action: ponad 1 mld zł sprzedaży w Polsce w 2023 r.
W 2023 r. zysk Grupy Action spadł o 25 proc. r/r, przy wzroście sprzedaży o 6 proc. Z tym że większość z 2,5 mld zł przychodów osiągnięto za granicą.