Action: wzrost rentowności
W 2010 r. dystrybutor osiągnął 2,1 mld zł przychodów ze sprzedaży, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 26,3 mln zł w porównaniu z 23,3 mln zł w 2009 r., przy czym wówczas rok obrachunkowy obejmował 17 miesięcy.
W IV kwartale ub. r. Action zarobił prawie 11 mln zł przy przychodach w wysokości 634,6 mln zł. Według przedstawicieli spółki takie wyniki to efekt realizacji zapowiedzianych wcześniej planów związanych z optymalizacją spółki. Dystrybutor kończy prace nad wdrożeniem rachunkowości zabezpieczeń i jest możliwość, że zacznie ona funkcjonować jeszcze w marcu br.
Oprócz poprawy wskaźników rentowności Action cały czas optymalizuje koszty – oprócz zmniejszenia kosztów obsługi własnego magazynu, o 90 tys. zł zmniejszą się także wydatki na magazyn zewnętrzny: w maju br. zostanie on przeniesiony do Nadarzyna. Spółka planuje ponadto m.in. przejście na e-faktury, wielokierunkowe współdziałanie z operatorami telekomunikacyjnymi, zakładanie sklepów internetowych w sąsiednich krajach oraz rozwój eksportu.
Piotr Bieliński, prezes zarządu Action, od dłuższego czasu zapowiada też przejęcia. Precyzuje, że chodzi o średnią spółkę, której kupno od razu pozwoliłoby dystrybutorowi na zwiększenie sprzedaży.
Podobne aktualności
Action: ponad 1 mld zł sprzedaży w Polsce w 2023 r.
W 2023 r. zysk Grupy Action spadł o 25 proc. r/r, przy wzroście sprzedaży o 6 proc. Z tym że większość z 2,5 mld zł przychodów osiągnięto za granicą.