Na mocy umowy zawartej w ubiegłym tygodniu Adobe kupi wszystkie akcje Day Software dostępne w ofercie publicznej w cenie 139 CHF za sztukę. Łącznie amerykańska korporacja wyda na przejęcie 255 mln franków szwajcarskich (ok. 240 mln dolarów). Linia produktów Day Software zostanie włączona do działu Adobe Digital Enterprise Solutions Business Unit. Do amerykańskiego producenta przejdzie Erik Hansen, dyrektor generalny Day Software.
Szwajcarska firma jest dostawcą oprogramowania do zarządzania zasobami sieciowymi oraz do integracji aplikacji internetowych m.in. z usługami społecznościowymi. Wykorzystanie jej technologii – według komunikatu Adobe – ma umożliwić połączenie funkcjonalności rozwiązań sieciowych Day Software i aplikacji biznesowych. Prawdopodobnie dalszym celem jest stworzenie platformy integrującej systemy sieciowe i oprogramowanie Adobe.
Na połączenie firm muszą jeszcze zgodzić się rządy obu państw. Adobe spodziewa się zakończenia fuzji w IV kwartale roku fiskalnego 2010.