W IV kw. minionego roku finansowego, który zakończył się 27 listopada br., przychody Adobe zwiększyły się o 22 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku, do 1,31 mld dol. Zysk netto wzrósł 2,5-krotnie z 88,1 mln dol. na 222,7 mln dol.

W poprzednim kwartale o 833 tys. wzrosła liczba abonentów usług chmurowych. Są wśród nich ci, którzy używali dotąd programów instalacyjnych, jak i nowi klienci. Łączna liczba abonentów programów Adobe, korzystających z usług w chmurze (klientów indywidualnych, firm i grup roboczych) na koniec roku finansowego wyniosła 6,17 mln. Także w przypadku chmurowego marketingu odnotowano wzrost – przychody w IV kw. finansowym wyniosły 352 mln dol., a w całym roku – 1,36 mld dol. Dwa lata temu Adobe przeszło na subskrypcje chmurowe swoich programów.

Łącznie roczne przychody Adobe (ARR) z biznesu chmurowego wyniosły 2,99 mld dol. W tym Creative Cloud – ok. 350 mln dol.

W całym roku obroty producenta wyniosły 5,8 mld dol., o 16 proc. więcej niż  w poprzednim roku. Zysk netto urósł ponad dwukrotnie, z 268,4 mln dol. do 629,6 mln dol.