Zawiadomienie dotyczy przestępstw przekroczenia uprawnień i niedopełnienia obowiązków przez byłego i obecnych funkcjonariuszy Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji – poinformował rzecznik biura antykorupcyjnego, Jacek Dobrzyński. CBA podaje także w wątpliwość zasadność i celowość zakupu usługi Help Desk (do wykrywania i usuwania awarii). System kosztował KGP ok. 25 tys. zł miesięcznie, ale nie działał jak należy, policjanci zgłaszali informacje o różnych usterkach.

Działania CBA są efektem kontroli w Komendzie Głównej Policji, rozpoczętej 14 maja b.r. Agenci sprawdzają niektóre procedury związane z zamówieniami publicznymi w latach 2009-2011. W maju funkcjonariusze biura zatrzymali naczelnika jednego z wydziałów Biura Łączności i Informatyki KGP oraz osobę z zarządu jednej z firm informatycznych. Według PAP sprawa dotyczy przyjmowania korzyści majątkowych.

Jest to kolejna akcja CBA związana z tropieniem przekrętów przy przetargach informatycznych w sektorze publicznym. Jak dotąd największą aferę wykryto w ub. roku w Centrum Projektów Informatycznych MSWiA.