Według Agito zainteresowanie tabletami nadal jest duże, jednak dynamika wzrostu jest niższa niż w ubr. E-sklep przytacza dane IAB, według których co dziesiąty Polak korzysta z tabletu, a do końca 2014 r. odsetek ten może wzrosnąć do 22 proc. Po jakie modele klienci sięgają najczęściej?

– Dla konsumenta w pierwszej kolejności liczy się jakość wykonania, rozmiar ekranu, aktualna wersja systemu operacyjnego. Rośnie popularność modeli z ekranem o przekątnej 7-8 cali. Dużą część zakupów stanowią urządzenia stosunkowo niedrogie – do około 500 zł – mówi Patryk Wojtas, Product Manager z Agito.pl. Zauważa, że w ostatnich miesiącach A-brandy, takie jak Samsung, Lenovo czy Acer zwiększyły ofertę tzw. budżetowych tabletów. Menedżer spodziewa się, że popyt na tańsze modele w rozpoczynającym się kwartale nadal będzie wysoki. Z rankingu przedstawionego przez Agito wynika natomiast, że sporo klientów zamiast brać najtańszy sprzęt (czyli do ok. 200 zł) woli zapłacić więcej i kupić markowe urządzenie lepszej jakości.

 

Top 5 tabletów do 500 zł według Agito.pl:

 

1. Samsung Galaxy Tab 3 7.0 Lite T110 – cena ok. 449 zł.

2. Lenovo A3300 (59-426079) – ok. 449 zł.

3. Prestigio MultiPad 2 Pro Duo 7.0 – ok. 269 zł.

4. Lenovo IdeaTab A3500L (59-410282) – ok. 333 zł.

5. Modecom FreeTAB 10.1 Silver  – ok. 369 zł.