Agito: najpopularniejsze smartfony w 2014 i 2015 r.
W ub.r. klienci preferowali Samsungi, ale w I kw. br. na topie jest Microsoft – wynika z danych Agito.pl. Co ciekawe, najczęściej kupowanym telefonem w 2014 r. nie był smartfon. Firmy zamawiają sporo zwykłych modeli.
Sprzedaż smartfonów przez telekomy ma największy udział w rynku, ale zdaniem dostawców będzie rósł popyt w handlu detalicznym, ponieważ spora grupa użytkowników nie chce wiązać się umową z operatorem w zamian za tańszy telefon, ponadto w retailu jest większy wybór sprzętu (obecnie jego udział w rynku smartfonów jest szacowany na ponad 30 proc.).
E-sklep Agito.pl sprawdził, jakie smartfony kupowali klienci w 2014 r. oraz w I kw. 2015 r. W Top 10 znalazło się 6 modeli Samsunga, co e-sklep wyjaśnia licznymi promocjami, aktywnością marketingową firmy oraz modą. Hitem okazał się Galaxy S4. Tuż za Samsungami uplasował się Pentagram Monster DualSim, smartfon z dużą, wydajną baterią.
Top 10 sprzedaży smartfonów w Agito.pl w okresie 1 stycznia – 31 grudnia 2014 r.
|
Model |
Cena |
1. |
Samsung Galaxy |
ok. 1595 zł |
2. |
Samsung |
ok. 609 |
3. |
Samsung Galaxy S III i9300 |
ok. 1050 zł |
4. |
Samsung |
ok. 650 |
5. |
Samsung Galaxy S4 Mini i9195 |
ok. 1089 zł |
6. |
Pentagram |
ok. 489 |
7. |
Samsung Galaxy S5 G900F |
ok. 2116 zł |
8. |
Goclever Quantum 350 |
ok. 135 zł |
9. |
Apple |
ok. 2535 zł |
10. |
Nokia Lumia 520 |
ok. 450 zł |
W całym 2014 r. najczęściej kupowanym telefonem nie był smartfon, lecz zaliczany do tradycyjnych modeli telefon Nokia Asha 302, który wyprzedził Samsunga Galaxy S4. Na trzecim miejscu uplasowała się Nokia 1650 oraz Samsung C3322. W czołówce były także Samsung Solid, Nokia 3110 oraz 2760. Wysoka sprzedaż tradycyjnych telefonów zdaniem Agito w dużej mierze wynika z zakupów dokonywanych przez firmy, w których telefon służy przede wszystkim do rozmów, więc smartfon nie jest potrzebny. Cena za telefon komórkowy w przypadku tego typu modeli wyniosła 200-250 zł.
Z danych Agito.pl wynika, że I kw. 2015 r. przyniósł istotne zmiany w rankingu smartfonów. Najpopularniejsze są nadal urządzenia z ekranami wielkości ok. 5 cali z Androidem, ale najczęściej kupowano Nokię Lumię 535 z Windows Phone. Klienci chętniej wybierają markowe produkty, zarówno high-endowe, jak i te nieco niższe lub starsze. Sprzedaż smartfonów w Agito.pl w I kw. 2015 r. była wyższa niż w I kw. 2014 r. Znacząco zwiększa się udział drogich modeli, jak iPhone’ów.
Top 10 sprzedaży smartfonów w Agito.pl od 1 stycznia do 31 marca 2015 r.
|
Model |
Cena |
1. |
Microsoft |
ok. 469 zł |
2. |
Apple |
ok. 2199 |
3. |
Samsung Galaxy S3 i9301 |
ok. 799 zł |
4. |
Apple |
ok. 2799 |
5. |
Samsung Galaxy S4 i9505 |
ok. 1249 zł |
6. |
Samsung |
ok. 599 |
7. |
LG G2 Mini |
ok. 779 zł |
8. |
Samsung |
ok. 660 |
9. |
Samsung Galaxy Ace 3 S7275 |
ok. 549 zł |
10. |
Asus |
ok. 799 |
Oprócz smartfonów według Agito nadal bardzo dobrze sprzedają się zwykłe telefony komórkowe: Nokia Asha 302, Samsung C3322 oraz myPhone Hammer.
W I kw. br. w 4 dużych województwach (Mazowsze, Wielkopolska, Łódzkie, Pomorskie) iPhone 5S 16GB zajął pierwsze miejsce wśród najchętniej kupowanych smartfonów. Najpopularniejszym modelem na Warmii i Mazurach oraz Pomorzu Zachodnim jest Nokia Lumia 535 DS.
Jeszcze w 2014 r. nie było regionu, w którym liderem byłaby inna firma niż Samsung. W centralnej Polsce (Mazowsze, Wielkopolska, Łódzkie) i na Pomorzu numerem 1 był Galaxy S4 w cenie ok. 1595 zł. Południe Polski (Dolny Śląsk, Małopolska, Śląsk) korzystało z atrakcyjnych cen na Galaxy S III (ok. 1050 zł), zaś południowy wschód wybierał Galaxy Xcover 2 w cenie ok. 609 zł. Mieszkańcy skrajnych regionów Polski, tj. Pomorze Zachodnie kupowali Samsunga Galaxy S4 Mini w cenie ok. 1089 zł, a Warmii i Mazur Samsunga Galaxy S III Mini w cenie ok. 650 zł.
Według Agito w II kw. br. można spodziewać się kolejnych zmian w rankingach popularności smartfonów, ponieważ znacząco rośnie sprzedaż LG i Sony.
Podobne aktualności
Wydatki na infrastrukturę chmurową wzrosną o 20 proc. w 2024 r.
„W miarę ewolucji sztucznej inteligencji dostawcy rozwiązań badają możliwości integracji, wykraczające poza oferty vendorów" - twierdzi ekspert.
PC i smartfony z AI będą stanowić 22 proc. rynku w 2024 r.
Klienci łatwo nie zapłacą więcej za PC AI. Będą wymagać istotnych powodów do inwestycji - twierdzi Gartner.
Rosyjscy hakerzy włamali się na konta dyrektorów Microsoftu
Inne firmy również były celem tej samej grupy - twierdzi koncern.