Według Agito.pl poziom sprzedaży tabletów w I poł. 2015 r. był podobny jak rok wcześniej. Wśród najpopularniejszych marek znalazły się Samsung, Lenovo, Colorovo, Overmax i Manta. 
Liderem zarówno w całym półroczu jak i I kw. br. był Lenovo Tab A7-30 z 7-calowym ekranem i modemem 3G. Zdaniem Agito to pokazuje, że klienci najchętniej wybierają najtańszy produkt uznanej firmy.

W porównaniu z top 10 w 2014 r. na pozycji numer 1 jest ta sama marka co rok temu, ale na dalszych miejscach zaszły znaczące zmiany. Mianowicie w ubiegłym roku klienci kupowali nieco droższe urządzenia, a w rankingu, oprócz wspomnianego Lenovo, znajdowały się jeszcze takie firmy jak MSI, Pentagram, NTT. Ponadto 4 na 10 tabletów było urządzeniami Lenovo. W tym roku ta marka ma w pierwszej dziesiątce jeden model (nr 1), a Samsung – 3. Najdroższym tabletem w Top 10 okazał się Samsung Galaxy Tab 4 10.1 cala z LTE za ok. 1199 zł, zaś najtańszym – Prestigio MultiPad 2 Pro Duo 7′ w cenie ok. 269 zł. Pełne zestawienie Top 10 można zobaczyć obok.

Jeżeli chodzi o formy płatności za zakup tabletu, to 40 proc. konsumentów wybrało opcję „za pobraniem”, a 13 proc. – szybki przelew online. Tradycyjny przelew wciąż należy do najchętniej wybieranych. Biorąc pod uwagę metodę dostawy, to największym zaufaniem klienci darzą kuriera (82 proc. wybrało tę opcję), następnie paczkomaty (10 proc.) i odbiór własny (8 proc.).