Przedsiębiorcy tysiącami ciągną na Allegro, a masa ofert sprzedaży rośnie lawinowo - wynika z danych serwisu. W 2019 r. zwiększyła się o 40 proc., do 130 mln. To 100 tys. nowych ofert każdego dnia. Na Allegro działa już 140 tys. kont sprzedawców i liczba ta stale rośnie. W ub.r. przybyło blisko 20 tys. Z tego 80 nowych firm osiągnęło 1 mln zł wartości sprzedaży w niecały rok - podaje serwis.

W 2020 r. zalew ofert jeszcze przyspieszy - Allegro przewiduje, że w br. sprzedawcy dodadzą nawet 2 razy więcej nowych ofert niż w ub.r. - 200 tys. dziennie. Ich łączna liczba ma sięgnąć 200 mln do końca 2020 r.

Taka masa wystawianych przedmiotów będzie po części efektem tego, że kolejni sprzedawcy masowo próbują rozkręcić biznes poprzez Allegro. Koncern zakłada, że liczba sprzedających wzrośnie w tym roku o 20 proc., co oznaczałoby, że zbliży się do 170 tys. Bez wątpienia dla wielu resellerów konkurencja jeszcze bardziej wzrośnie. Klientów czy też potencjalnych klientów nigdzie nie ma jednak więcej - co miesiąc Allegro odwiedza 18 mln osób.

 

1 mld zł inwestycji w 2020 r.

Wobec perspektyw dużego wzrostu liczby sprzedawców i produktów w 2020 r. Allegro zamierza zainwestować 1 mld zł w br. - m.in. w dostawy, usługę Smart, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie, doświadczenie i obsługę klienta, a także w narzędzia wspierające sprzedawców - zapowiedział prezes Allegro Francois Nuyts. Dla porównania w 2019 r. kwota inwestycji w rozwiązania dla klientów i sprzedawców wyniosła łącznie ok. 700 mln zł.

Celem na 2020 r. jest zwiększenie liczby klientów korzystających z platformy i ułatwienie im znalezienie odpowiednich produktów.

Aby to osiągnąć, Allegro ułatwia oferentom dołączenie do platformy - temu służy możliwość darmowego wystawienia przedmiotu niemal we wszystkich kategoriach. Sprzedawcy mogą opublikować nieograniczoną liczbę ofert, bez konieczności poniesienia dużych kosztów z góry.


Sprzedawcy łatwiej obsłużą klientów

W 2020 r. zostaną rozbudowane narzędzia pomagające sprzedawcom poprawić obsługę klienta i skrócić czas poświęcany na zajmowanie się nią - zapowiada Allegro.

Jednym z nich dzięki centrum wiadomości jest rozwiązanie przypominające czat - do komunikacji klientów i sprzedawców z serwisem. Wiadomości będą zapisywane na jednej platformie. Klienci będą w stanie śledzić wszystkie informacje związane z zakupami bez konieczności przeglądania maili, łatwiej im będzie skontaktować się z resellerm czy retailerem. Sprzedawcy będą mogli łatwo przeglądać rozmowy z klientami - twierdzi Allegro.

Ponadto nowa platforma społecznościowa, Allegro.Gadane ma umożliwić klientom i sprzedawcom wyszukiwanie porad i prowadzenie dyskusji na platformie.

 

Inwestycje w dostawy

W 2020 r. Allegro rozbuduje sieć punktów odbioru, umożliwi klientom śledzenie zakupów na każdym etapie dostawy oraz wprowadzi łatwiejszy - jak obiecuje - zautomatyzowany proces zwrotu zakupionych towarów.

Twierdzi także, że skupi się na rozwoju narzędzi dla sprzedawców, ułatwiających im analizę i optymalizację dostaw oraz zarządzanie nimi.

Sprzedawcy będą mogli również skorzystać z umów z operatorami logistycznymi i obniżyć koszty wysyłki - obiecuje Allegro.

Serwis podaje, że w 2019 r. klienci zaoszczędzili 500 mln zł na kosztach dostawy dzięki usłudze Allegro Smart. Obecnie jest dostępna w 70 mln ofert - czyli ponad połowie zawieszonych w serwisie w ub.r.

To o tyle istotne, że koszty i szybkość dostawy zawsze stanowiły największą barierę w zakupach w sieci w porównaniu z zakupami w sklepach stacjonarnych.

 

250 nowych inżynierów poprawi wyszukiwanie

Nowe środki pójdą również w wyszukiwanie. Aby ułatwić klientom zakupy i znalezienie odpowiednich przedmiotów, Allegro zamierza inwestować w rozwój mechanizmów uczenia maszynowego i deep learning.

Zespół IT Allegro zasili w tym roku 250 inżynierów, w tym fachowcy od sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, którzy zajmą się rozwojem nowych rozwiązań.

Celem jest przede wszystkim zrozumienie intencji klienta – w oparciu o wyszukiwane hasła i sposób wyszukiwania (np. czy klient szuka określonego produktu, czy przegląda Allegro w poszukiwaniu inspiracji).

Dzięki temu klienci mają otrzymywać bardziej spersonalizowane rekomendacje i dodatkowe sugestie. Będą w stanie łatwiej dotrzeć na stronę odpowiedniego sklepu czy wyszukać wiele produktów oferowanych przez
jednego sprzedawcę - twierdzi Allegro.

Allegro uruchomiło platformę szkoleniową Akademia Allegro, która oferuje kursy e-learningowe i seminaria internetowe oraz udostępnia materiały edukacyjne dotyczące zakupów i sprzedaży na Allegro. Ma być źródłem wiedzy na temat zakupów w serwisie.

Allegro twierdzi, że w 2019 r. wraz ze sprzedawcami i partnerami biznesowymi przyczyniło się do zwiększenia polskiego PKB o 13 mld zł. Odprowadziło podatki w wysokości 0,5 mld zł, co stanowi, co ciekawe, równowartość 70 proc. rocznych wydatków z budżetu publicznego na gospodarkę mieszkaniową.