Powołanie Izby Gospodarki Elektronicznej (nazwanej w skrócie e-Izbą) zapowiedziano w ub.r. Organizacja powstała w styczniu br. z inicjatywy 34 podmiotów. W końcu sierpnia br. została zarejestrowana w KRS. Poparcie dla niej wyraziło 110 członków założycieli. E-Izba zrzesza podmioty z branży internetowej jak e-sklepy, platformy e-commerce, operatorów płatności online, firmy udostępniające treści cyfrowe. Wśród jej założycieli są Agito, Allegro, Empik, Komputronik, Merlin, Neo24, Nokaut, RTV Euro AGD, PayU i Skąpiec. Według organizatorów do sygnatariuszy statutu e-Izby należą także mali i średni przedsiębiorcy oraz start-upy. Celem jest m.in. reprezentowanie wspólnych interesów przed administracją rządową i wpływ na rozwiązania prawne dotyczące branży. E-Izba zajmie się również edukacją, wymianą know-how.

– Branża internetowa zyskała reprezentatywną organizację do uczestniczenia w procesach legislacyjnych. Oficjalnie powołana do życia Izba Gospodarki Elektronicznej daje demokratyczny wpływ firmom członkowskim na organizację, której priorytetami jest dbanie o rozwiązania korzystne dla przedsiębiorców internetowych oraz edukacja rynku – informuje Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej, która skoordynowała proces powstania e-Izby.

W ramach e-Izby od stycznia br. działa e-Commerce Polska, która zajmuje się m.in. szkoleniami.

– Z naszej perspektywy jednym z większych wyzwań jest śledzenie zmian prawnych dotyczących prowadzenia e-sklepu. Funkcjonując w ramach e-Izby mamy pewność, że wszystkie zmiany są monitorowane, ale również, że zostaną opracowane stosowne rekomendacje regulacji prawnych, sprzyjające prowadzeniu e-biznesu – mówi Michał Nawrocki, wiceprezes Electro.pl.
 
– Współpraca w ramach organizacji pozwoli przede wszystkim na ustalenie jednolitych procedur i standardów działania w całym sektorze handlu internetowego. Wierzymy, że e-Izba będzie miała realny wpływ na rozwój i wizerunek całej naszej branży. Powinno się to przełożyć się na lepsze i sprawniejsze funkcjonowanie każdej z firm sektora e-commerce  –  dodaje Mariusz Janiszewski, prezes zarządu Skąpiec.pl.

Przedsiębiorcy mogą dołączyć do inicjatywy poprzez Klub e-Gospodarki na tej stronie.