Od 4 września br. do regulaminu zostaną dodane nowe wytyczne dla sprzedających – zapowiedziało Allegro.

Otóż Allegro oczekuje, że sprzedawcy będą odpowiadać na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godz. od ich otrzymania (z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy). Mają również udostępniać nabywcom numery do śledzenia przesyłek w terminie wskazanym przez nich w ofertach.

W panelu Jakość mojej sprzedaży trzeba będzie utrzymać co najmniej poziom "neutralny" – zgodnie z nowymi wymaganiami.

Uruchomiony w tym roku panel pozwala monitorować jakość sprzedaży według następujących kryteriów (miar): ocena od kupujących, obsługa klienta, atrakcyjność oferty, realizacja zamówień i naruszenia regulaminu.

Wyniki w każdej z miar są prezentowane w 5-stopniowej skali (nie licząc dodatkowych statusów). Poszczególne stopnie to: super, dobry, neutralny, wymaga poprawy, nieakceptowalny.

Dane są przeliczane codziennie i uwzględniają ostatnie 30 dni.

Wkrótce zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Allegro.pl stanie się platformą dla profesjonalnych sprzedawców. Dla prywatnych ofert będzie przeznaczony nowy serwis Allegro Lokalnie, który ma ruszyć 16 września.