Allegro: nowe wytyczne dla sprzedawców
Serwis przedstawił oczekiwania dotyczące jakości sprzedaży. Wejdą w życie 4 września.
Od 4 września br. do regulaminu zostaną dodane nowe wytyczne dla sprzedających – zapowiedziało Allegro.
Otóż Allegro oczekuje, że sprzedawcy będą odpowiadać na wiadomości od kupujących w ciągu 24 godz. od ich otrzymania (z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy). Mają również udostępniać nabywcom numery do śledzenia przesyłek w terminie wskazanym przez nich w ofertach.
W panelu Jakość mojej sprzedaży trzeba będzie utrzymać co najmniej poziom "neutralny" – zgodnie z nowymi wymaganiami.
Uruchomiony w tym roku panel pozwala monitorować jakość sprzedaży według następujących kryteriów (miar): ocena od kupujących, obsługa klienta, atrakcyjność oferty, realizacja zamówień i naruszenia regulaminu.
Wyniki w każdej z miar są prezentowane w 5-stopniowej skali (nie licząc dodatkowych statusów). Poszczególne stopnie to: super, dobry, neutralny, wymaga poprawy, nieakceptowalny.
Dane są przeliczane codziennie i uwzględniają ostatnie 30 dni.
Wkrótce zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Allegro.pl stanie się platformą dla profesjonalnych sprzedawców. Dla prywatnych ofert będzie przeznaczony nowy serwis Allegro Lokalnie, który ma ruszyć 16 września.