Allegro: płatne reklamy zamiast autopromocji
Allegro postanowiło udostępnić na zasadach komercyjnych przestrzeń reklamową, zarezerwowaną dotąd dla autopromocji. Na początek oferta będzie dostępna dla dużych marek, a następnie dla wszystkich partnerów serwisu.
Wszystkie reklamy mają być kierowane wyłącznie do treści w serwisie – ofert, list produktów, podstron. Nowe formy zostaną zaoferowane tylko partnerom Allegro: producentom, importerom, dystrybutorom, resellerom, retailerom i właścicielom marek. Początkowo z udostępnionej powierzchni będą mogły skorzystać firmy ze Strefy Marek. Dla małych partnerów są obecnie dostępne Allegro Ads, wprowadzone kilka tygodni temu.
Według serwisu możliwe są różne sposoby rozliczeń, w tym powiązane ze skutecznością reklamy (revenue share). Warunki będą ustalane indywidualne, zależne od wielkości, zasięgu, spodziewanych efektów kampanii itp.
Oferta ma pomóc w wyróżnieniu ofert i zwiększeniu sprzedaży. Jej zaletą według Allegro jest to, że zostanie skierowana do osób zainteresowanych kupnem poszczególnych produktów, a nie do przypadkowych odbiorców.
Podobne aktualności
Allegro: koniec z bezterminowym banowaniem klientów
"Ograniczymy liczbę potencjalnych nadużyć" - twierdzi Allegro.