Według BezpieczniejwSieci.org 77 proc. badanych kupuje lub sprzedaje w Internecie co najmniej raz w miesiącu. Internauci zapytani, w jakich miejscach robią zakupy online (dane z 2012 r.), w większości wskazali na platformy handlowe typu allegro.pl (53 proc.). Mają one jednak mniej zwolenników niż rok wcześniej (w 2011 r. - 58 proc.). Klienci częściej natomiast kupują bezpośrednio w e-sklepach (38 proc. wobec 34 proc. przed rokiem). Na trzecim miejscu są serwisy zakupów grupowych (19 proc.), których popularność spadła o 2 punkty procentowe. Z badania wynika także, że niemała część internautów nabywa oprogramowanie bezpośrednio na stronach producentów (13 proc.) i to grono powiększa się  (w 2011 r. - 9 proc.).

Fundacja ustaliła także, że klienci częściej robią zakupy z pomocą telefonów – w 2012 r. z tej opcji skorzystało 9 proc. osób kupujących w sieci (w 2011 r. - 5 proc.). Rosną kwoty płatności - W 2012 r., w porównaniu do 2011 r. o 5 proc. wzrosła liczba konsumentów wydających w Internecie kwoty między 201 a 500 zł. Podobnie w przypadku osób wydających pomiędzy 501 a 1000 zł.  

Według BezpieczniejwSieci.org klienci coraz częściej kupują online ze względu wygodę i oszczędność czasu. Poprawia się także jakość usług kurierskich.