Na razie nowa opcja jest dostępna w aplikacji mobilnej, za kilka dni zostanie wprowadzona także w wersji PC. Aby z niej skorzystać, sprzedawca musi wejść na stronę ads.allegro.pl, zalogować się na swoje konto na Allegro i kliknąć w 'Rozpocznij kampanię’. Następnie trzeba wybrać oferty do promowania, ustawić stawkę za kliknięcie (opłaty są pobierane w systemie CPC – cost per click) oraz miesięczny limit wydatków na reklamy ads.allegro. Od tego momentu wybrane oferty wskakują na górę listy wyszukanych produktów. Są oznaczone jako promowane.

Według Allegro system jest zautomatyzowany – nie trzeba wybierać kategorii produktów, słów kluczowych itp. Przy emisji reklam system uwzględnia zapytania internautów w wyszukiwarce lub wybraną kategorię (wkrótce zostaną dodane również profile behawioralne). W styczniu 2015 r. w ramach ads.allegro ma pojawić się narzędzie do analizy efektywności budżetów.

Od strony technicznej za ads.allegro odpowiada NetSprint – firma specjalizująca się w rozwiązaniach IT dla marketingu internetowego.

Więcej informacji można znaleźć na stronie ads.allegro.pl.