Allegro zapowiedziało zmianę wyglądu listy ofert. Zapowiada, że poszczególne oferty zostaną zgrupowane i powiązane z konkretnym produktem. Nowa struktura listy ma ułatwić klientom znalezienie i porównanie ofert.

Jak to w praktyce będzie wyglądać i działać, będzie można przekonać się od stycznia 2019 r., gdy rozpocznie się proces zmian. Na pierwszy ogień pójdą trzy kategorie produktów, w tym smartfony i telefony komórkowe.

Serwis wyjaśnia, że np. gdy klient wpisze w wyszukiwarce frazę "telefon XYZ", zostanie przeniesiony do listy produktów pogrupowanych pod wspólną nazwą. np. "telefon XYZ, kolor czarny". Ten etap dalej prowadzi do standardowej listy pasujących produktów. Nowym rozwiązaniem jest sugestia najlepiej dopasowanej oferty, dobranej – jak tłumaczy serwis – według wypadkowej ceny, trafności i jakości sprzedawcy. Z czasem listy będą personalizowane w oparciu o zakupy i preferencje klienta na Allegro.

Allegro zapowiada, że w zależności od oceny pierwszego etapu wprowadzania zmodyfikowanych listy ofert, zostanie opracowany plan ich wdrożenia niemal we wszystkich grupach produktów. Mają być jednak wprowadzane bez pośpiechu, do 2021 r. Allegro deklaruje wsparcie dla sprzedawców w celu dostosowania się do zmian, w tym możliwość szkoleń.