Największy serwis e-commerce w Polsce wprowadzi prowizje od kosztów dostawy, które zapłacą sprzedający. Co istotne, zmiana nie dotyczy transakcji objętych Allegro smart!

Od 2 kwietnia br. prowizje od sprzedaży będą naliczane od całej wartości transakcji – nie tylko od ceny przedmiotu, lecz także od kosztów wysyłki do klienta. Np. kupując towar za 100 zł w kategorii objętej prowizją w wysokości 6 proc. klient wybrał dostawę za 18 zł. Od sprzedawcy zostanie pobrana prowizja 6 proc. od 118 zł (7,08 zł).

Jednak gdy klient wybierze dostawę w ramach Allegro Smart!, prowizja obejmie tylko koszt towaru, czyli 6 proc. od 100 zł.

Allegro nakładając prowizje na koszty dostawy towaru dąży w ten w sposób do ich obniżenia i ujednolicenia, co z kolei ma zachęcić klientów do zakupów. Czyli przekonuje, jest to krok w interesie przedsiębiorców współpracujących z serwisem. Celem jest także przekonanie sprzedawców do korzystania z Allegro Smart! Serwis twierdzi, że resellerzy i retailerzy uczestniczący w programie odnotowali nawet o 37 proc. więcej transakcji.
 

Wyższa maksymalna cena w Allegro Smart

Od 1 lutego br. maksymalna cena dostawy kurierskiej w Allegro Smart wzrośnie z 10,99 zł na 12,99 zł. Bez mian – 9,90 zł – pozostaną stawki za Pocztex Kurier 48 i Allegro Pocztex Kurier 48.

Od 1 marca 2020 r. Allegro będzie finansować większą część kosztu przesyłki kurierskiej w ramach Allegro Smart. Dopłaty wyniosą od 6 do 8 zł, a resztę ma pokryć sprzedający w formie rabatu dla klienta.

Allegro nadal sfinansuje pełny koszt dostawy do paczkomatów i punktów odbioru w ramach Allegro Smart.

Prowizje w górę i w dół

Zmieni się prowizja w kilkunastu kategoriach. M.in. w górę pójdzie – z 1,5 zł na 2 zł – minimalna stawka od sprzedaży w podkategoriach gry na konsole, komputerowe PC i gry online. Za to opłata od sprzedaży foteli gamingowych spadnie z 10 proc. na 9 proc.

 

Zwrot prowizji – jakość ma znaczenie

Od 24 marca br. zapowiedziano ułatwienia w przyznawaniu rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji). Będzie można wystąpić o rabat jednocześnie dla wszystkich zwróconych przedmiotów z zamówienia.

Obecnie przyznanie rabatu jest oparte na wiadomości od kupującego na temat transakcji. Po zmianie kluczowe będą dane posiadane przez Allegro. Np. jeśli sprzedawca doda do zamówienia numer śledzenia przesyłki, a klient nie odbierze paczki, wtedy sprawa jest jasna bez pytania go.

Zapowiedziano, że ważnym czynnikiem decydującym o zwrocie prowizji będzie jakość przeprowadzonej transakcji (w tym powód zwrotu towaru wg klienta). Sprzedawcy z wysokim poziomem jakości sprzedaży wg kryteriów Allegro łatwiej odzyskają prowizję – obiecuje serwis.

 

Sprzedawcy poznają mechanizm trafności

Od 4 lutego br. do regulaminu zostanie dodany opis mechanizmu trafności wyszukiwania ofert, co ma pomóc sprzedającym. Będą mogli sprawdzić, co zrobić, aby ich oferty były lepiej widoczne – przekonuje serwis.

Do regulaminu zostaną również dodane powody nakładania ograniczeń na konta.

Jakość także dla Super Sprzedawców

Zapowiedziano, że w drugiej połowie 2020 r. w kwalifikacjach do programu Super Sprzedawca będzie uwzględniany poziom jakości sprzedaży. Chodzi o jednolite kryteria widoczne w panelu Jakość mojej sprzedaży.

 

Więcej informacji o zmianach można znaleźć na stronie Allegro.