Dwuletni kontrakt obejmuje dostarczenie ok. 3 mln przesyłek towarów zakupionych w Oficjalnym Sklepie Allegro, czyli na własnej platformie sprzedażowej serwisu. Warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione. Zarząd poczty oczekuje, że umowa przyniesie firmie kilkanaście mln zł zysku rocznie. Dzięki współpracy państwowy operator chce zdobyć pozycję największej firmy kurierskiej w kraju i największego dostawcy w sektorze e-commerce. Możliwość szybkiego dostarczenia przesyłek dzięki gęstej sieci punktów odbioru ma zachęcić klientów e-sklepu Allegro do zakupów. Poczta zapowiedziała dla nich 3 rodzaje usług: przesyłki polecone e-commerce, dostawa w następny dzień roboczy oraz dostawa w ciągu 48 godz. od nadania.

Allegro, tak jak dotychczas udostępniając platformę zewnętrznym sprzedawcom, jednocześnie wzmacnia swoją pozycję jako detalisty, sukcesywnie poszerzając ofertę własnego sklepu. W ub.r. spółka wynajęła magazyny, które mają obsłużyć rosnący handel.

Największą platformę e-commerce w Polsce przejmie za 3,25 mld dol. (czyli ponad 13 mld zł) konsorcjum funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Ich celem jest zwiększenie wartości biznesu w najbliższych latach.