Allegro poinformowało, że w 2020 r. zamierza zainwestować 1 mld zł w "rozwój ekosytemu". Nie podano szczegółów, jak rozdysponowane zostaną środki. Największa firma e-commerce w Polsce podała jedynie, że rozwiązania, na które pójdą nowe fundusze, pozwolą zbudować lepsze "doświadczenia kupujących" i umożliwią "dalszy rozwój biznesu" dla ponad 100 tys. przedsiębiorstw działających obecnie na platformie sprzedażowej (są to detaliści, importerzy, dystrybutorzy i producenci).

W 2018 r. Allegro wypracowało 1,75 mld zł przychodów, a zysk netto wyniósł 230,1 mln zł. Większość wpływów (1,69 mld zł w 2018 r.) pochodziła z opłat e-commerce, głównie z opłat transakcyjnych od użytkowników.

Według Allegro w 2019 r. sprzedawcy dodali 40 mln nowych ofert, a co tydzień powstawało ponad 1 tys. nowych kont firmowych.

W najbliższych tygodniach wchodzi w życie sporo zmian w regulaminie Allegro. M.in. Od 1 marca br. w ofertach Smart serwis będzie finansował jedynie część kosztu przesyłki kurierskiej. Nadal pokryje w pełni wydatki na dostawy do paczkomatów i punktów odbioru.

Od 2 kwietnia br. poza ofertą Smart prowizje od sprzedaży będą naliczane od całej wartości transakcji, tzn. nie tylko od ceny przedmiotu, lecz także od kosztów wysyłki do klienta.