InterLink, platforma e-commerce B2B, pozostanie głównym system sprzedażowym dla wszystkich klientów grupy Also w naszym kraju. Po integracji spółek przejętych 1 lipca br. od ABC Daty z Also Polska, zostanie wdrożona unowocześniona wersja narzędzia – zapowiedziano.

Also wyjaśnia decyzję unikatowymi funkcjonalnościami InterLinka. Twierdzi również, że to ukłon wobec oczekiwań resellerów i integratorów korzystających do tej pory z systemu. Zdecydowano się na wyjątkowe rozwiązanie, bo Also Holding ma swój własny system e-commerce – Webshop, który działa na rynkach, na których obecny jest międzynarodowy dystrybutor.
 
– Przez lata funkcjonowania na rynku e-commerce B2B InterLink stał się niemal legendą w obszarze elektronicznych platform obsługi klientów. Już samo to sprawia, że warto utrzymać takie narzędzie. Niemniej o naszej decyzji zdecydował nie tyle sentyment, co względy praktyczne – wyjaśnia Hanna Osetek-Pasquet, Chief Operating Officer w Also Polska. – Dzięki regularnym badaniom korzystających z niego klientów doskonale wiemy, które funkcjonalności są najbardziej cenione, a jakie obszary wymagają dalszej pracy. W naszej ocenie system posiada olbrzymi potencjał rozwoju, a grupa Also ma odpowiednie zasoby, aby go zapewnić – dodaje.

InterLink rozwijany przez kilkanaście lat w czasach ABC Daty działa w 9 językach. Pozwala na kompleksową obsługę transakcji – od sprawdzania stanu magazynowego, przez składanie i kontrolowanie realizacji złożonych zamówień, po udostępnianie informacji o statusie rozpatrywanych reklamacji. Polski dystrybutor przejęty przez Also uznawał go za jedną ze swoich przewag konkurencyjnych. Według danych ABC Daty w 2018 r. poprzez InterLinka złożono prawie 1 mln zamówień (ponad 80 tys. miesięcznie). W ub.r. system miał ok. 50 tys. unikalnych użytkowników. Poprzez platformę realizowano 85 proc. zamówień w ABC Dacie. Obecnie InterLink ma 100 tys. zarejestrowanych użytkowników. Dziennie jest ich 7 tys. Jego całkowita likwidacja nie leżałaby więc interesie rozwoju biznesu przejętego przez Also.