CEO Gustavo Möller-Hergt i dyrektor finansowy Ralf Rezko zdecydowanie zaprzeczyli informacjom o niewystarczającej dostępności towaru w magazynie Also w Niemczech. O sprawie pisał w ub.r. m.in. niemiecki CRN.

Otóż przedstawiciele producentów, wypowiadający się anonimowo, twierdzili, że z powodu zbyt niskich stanów magazynowych w Also spada im sprzedaż poprzez tego dystrybutora. Mieli również rozważać zakończenie współpracy.

Podczas konferencji wynikowej dyrektorzy Also Holding ocenili, że są to wybiórcze głosy, które nie odzwierciedlają zadowolenia klientów ze współpracy – według informacji crn.de.

Jak wyjaśniano, popyt na towar oraz podaż ze strony ponad 600 producentów są codziennie dokładnie analizowane.

Gustavo Möller-Hergt wskazywał, że KPI (kluczowe wskaźniki efektywności) są dokładnie mierzone aż do pojedynczych produktów, które wnoszą wkład w rentowność grupy. To samo dotyczy poszczególnych producentów. Kupując produkty dystrybutor bardzo zwraca uwagę na to, by mogły szybko trafić do obrotu. Tym samym jego celem nie jest kupowanie towarów, które zalegają na półkach.

"Nie potrzebujemy towarów, które przez trzy miesiące leżą w magazynie" – zaznaczył dyrektor finansowy.

"Also oznacza All Sell Out, a nie All Sell In" – podkreśla CEO Gustavo Möller-Hergt.

W tym kontekście wskazywano na wyraźną poprawę zarządzania płynnością w Also. W 2019 r. saldo środków pieniężnych wzrosło o ponad 45 proc. wobec 2018 r.

W 2019 r. grupa Also zwiększyła obroty i zysk wobec 2018 r. – do czego przyczyniły się również przejęcia, m.in. ABC Daty w ub.r. – osiągając 10,7 mld euro sprzedaży i ponad 100 mln euro zysku netto.

Obroty zwiększyły się w trzech głównych obszarach działalności międzynarodowego dystrybutora: Supply (+16,4 proc. r/r), Solutions (+16 proc.) i Service (+21 proc.).