Also planuje przejęcie działalności biznesowej ABC Daty 1 lipca br. – poinformował holding. Jest to związane z powodzeniem wezwania na akcje spółki, którego celem jest wykup 37,1 proc. mniejszościowych udziałów w ABC Dacie. 

Also i MCI w dniu 13 czerwca zdecydowali o kupowaniu akcji spółki, pomimo że nie została spełniona część warunków wezwania. Chodzi o powołanie do rady nadzorczej ABC Daty osoby wskazanej przez Roseville Investment (firma kontrolowana przez Also) i przyznania tej spółce prawa do powoływania i odwoływania członka rady nadzorczej.

Spełnione zostały natomiast pozostałe warunki wezwania, w tym zgody organów antymonopolowych na przejęcie udziałów w ABC Dacie przez Roseville. W mijającym tygodniu bezwarunkową akceptację ogłosiła Komisja Europejska.

 

Also w 13 krajach regionu
Also zapowiada, że wraz z przejęciem ABC Daty może zbudować najsilniejszą wschodnioeuropejską platformę dla resellerów i producentów.

W regionie CEE Also ma spółki w Polsce, na Litwie, w Estonii i na Łotwie. Niedawno sfinalizowało przejęcia w Słowenii, Chorwacji, Białorusi i na Ukrainie. Kolejny zakup szykuje się w Bułgarii. Do tego dojdą Czechy, Słowacja, Rumunia i Węgry. Po zakończeniu przejęć holding będzie więc obecny w sumie w 13 krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

"Mając tak silną pozycję Also może poszerzyć portfolio producentów w krajach Europy Wschodniej i zaoferować jeszcze bardziej atrakcyjną platformę technologiczną dla partnerów handlowych i vendorów" – mówi Gustavo Möller-Hergt, CEO Also Holding – "Zapewnimy portfolio produktów, rozwiązań i usług w tych krajach, dając regionalnym partnerom dostęp do naszych technologii, takich jak Also Cloud Market Place, Webshop, narzędzia wirtualizacji, ERP, BI i CRM." – dodaje. Sugerowałoby to, że holding będzie dążył do ujednolicenia technologii w przejmowanych biznesach (np. systemu sprzedaży online, planowania zasobów itd.).

Also zapowiada, że może również zoptymalizować swoją wschodnioeuropejską sieć logistyczną, aby zaoferować swoje produkty i usługi jeszcze większej liczbie resellerów. Liczy też na to, że efekt skali umożliwi jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę dla partnerów handlowych.