Also poinformowało, że od początku 2020 r. do 20 marca br. sprzedaż netto grupy była o 11 proc. większa niż w analogicznym okresie ub.r.

Potwierdzono cele sprzedażowe na 2020 r., co Also uzasadnia m.in. wznowieniem produkcji w Chinach i potwierdzeniem dostaw na marzec i kwiecień. Ponadto dystrybutor odnotowuje zwiększone zapotrzebowanie na sprzęt, oprogramowanie i usługi związane z większą aktywnością użytkowników w domu (home office, zdalna nauka).

Wskazuje także na zróżnicowany ekosystem Also, który stanowi w jego ocenie solidną bazę dla dystrybutora, dzięki różnym grupom klientów, krajom, kanałom i kategoriom produktów. Z tego powodu np. przesunięcie sprzedaży z retailu do etailu nie ma daleko idących konsekwencji – zapewnia grupa. Ekosystem według Also obejmuje ponad 660 producentów oraz 110 tys. resellerów, retailerów, e-tailerów.

Akcjonariusze Also na walnym zgromadzeniu zatwierdzili dywidendę w wysokości 3,25 CHF na akcję (zostanie wypłacona z rezerwy kapitału zagranicznego), co oznacza jej wzrost kolejny rok z rzędu (za 2018 r. wynosiła 3,00 CHF na akcję). Na koniec 2019 r. liczba zarejestrowanych akcji przekraczała 12,8 mln szt.

Zgromadzenie zatwierdziło ponowny wybór Gustavo Möller-Hergta na stanowisko prezesa zarządu, który sprawuje tę funkcję od 2014 r., a od 2011 r. jest dyrektorem generalnym koncernu.  

Zapewnia, że Also od początku stycznia bardzo uważnie obserwuje rozwój wydarzeń związanych z koronawirusem. Informuje, że celem podjętych działań jest jednocześnie ochrona klientów, partnerów i pracowników oraz zapasów i łańcuchów dostaw.

"Dzięki koronawirusowi branża IT zyskuje kolejną falę wzrostu. Cieszymy się z tego, ale jednocześnie wiemy, że zdrowie własne i rodziny, solidarność i wzajemne wsparcie są równie ważne. Dlatego oprócz środków wewnętrznych stworzyliśmy program dla naszych sprzedawców, zapewniając im szybkie i niebiurokratyczne wsparcie" – informuje CEO Gustavo Möller-Hergt.

W 2020 r. Also planuje osiągnąć EBITDA na poziomie 210–220 mln euro. W 2019 r. wyniosła 196,7 mln euro przy sumie sprzedaży netto 10,7 mld euro.