"Częścią strategii ALSO jest wzmocnienie naszej pozycji rynkowej tam, gdzie nie mamy wiodącego miejsca. Mamy zamiar rozbudować tradycyjny biznes transakcyjny, zwiększyć udział segmentu Solutions oraz oferować bardzo atrakcyjny biznes usługowy poprzez ALSO Cloud Marketplace. Przejęcie ABC Daty spełnia nasze strategiczne kryteria. W Polsce będziemy numerem 1, a na pięciu innych wschodnioeuropejskich rynkach staniemy się wiodącym graczem. Transakcja to kamień milowy we wdrażaniu naszych planów rozwoju" – komentuje przejęcie ABC Daty Gustavo Möller-Hergt, CEO ALSO Holding. Pięć wymienionych rynków to Litwa, Czechy, Słowacja, Rumunia i Węgry, gdzie działa ABC Data. Cztery ostatnie ze wskazanych krajów to dla ALSO nowe rynki.

Umowę ramową w sprawie zakupu ABC Daty przez ALSO Holding zawarto 21 grudnia.

Celem ALSO w średnim terminie jest zwiększenie udziału w obrotach obszaru Solutions (VAD) z 18 proc. do 30 proc., a biznesu usługowego z 4 proc. do 10 proc. Zmniejszy się udział broadline'u, ale nie znaczy to, że sprzedaż w tym segmencie spadnie, bo globalne obroty holdingu mają wyraźnie wzrosnąć, do 10 – 14 mld euro z 8,9 mld euro w 2017 r. Zakup ABC Daty, która generuje ok. 1 mld euro rocznych obrotów (w 2017 r. w przeliczeniu 1,08 mld euro), znacznie przybliża międzynarodowego dystrybutora do tego celu.

ALSO zapowiada, że dzięki przejęciu ABC Daty wraz z istniejącym biznesem holdingu w Polsce, powstanie wiodący dostawca sprzętu IT i elektroniki użytkowej na polskim rynku. Wskazuje, że dzięki temu międzynarodowy dystrybutor wzmocni się także w krajach, w których działa obecnie ABC Data.

ALSO zamierza dążyć do rozbudowy wysokomarżowego biznesu opartego na rozwiązaniach. Chmurowa platforma ABC Daty pomoże w rozwoju tego obszaru.