W minionym kwartale ALSO osiągnęło zysk netto w wysokości 14,1 mln euro wobec 11,9 mln euro rok wcześniej (+18,5 proc.). Zysk przed opodatkowaniem zwiększył się w podobnej skali – o 17,3 proc., z 17,3 mln euro do 20,3 mln euro. Przychody wzrosły o 2,6 proc., z 1,869 mld euro do 1,917 mld euro.

W największym dla ALSO regionie Europy Środkowej, do którego należą Niemcy, odnotowano niewielki spadek obrotów – z 1,267 mld euro do 1,205 mld euro, ale firma wyszła na plus dzięki większej sprzedaży w krajach Europy Wschodniej i Północnej, poprawiając się z 658,9 mln euro do 782,4 mln euro. Zysk przed opodatkowaniem w tym regionie spadł jednak z 6,2 mln euro rok temu do 4,9 mln euro w I kw. 2016 r., czyli stanowił 0,6 proc. obrotów.

ALSO podkreśla, że w I kw. br. rosło szybciej niż rynek. Firma przywołuje dane Contextu, według których w regionach, w których działa broadliner, obroty dystrybutorów ITC w I kw. br. zmniejszyły się średnio o 2,9 proc.