Amazon będzie zatrudniał w Polsce
Koncern chce zatrudnić kilka tysięcy osób w najbliższych miesiącach – wynika z informacji prowadzącej rekrutację agencji Manpower.
Rekrutacja jest prowadzona dla firmy Amazon Fulfillment, która zarządza m.in. polskimi centrami logistycznymi giganta. Potrwa do października br. Oferowane są umowy o pracę tymczasową na stanowiskach pracowników do działów realizacji zamówień. Nowi ludzie są poszukiwani do prostych prac w magazynie, jak rozkładanie, pakowanie i etykietowanie towarów. Miejscem zatrudnienia ma być jedno z centrów logistycznych Amazona w Polsce, które mieszczą się w Bielanach Wrocławskich oraz w Sadach pod Poznaniem.
Proponowana podstawowa stawka godzinowa jest taka sama, jaką oferowano podczas naboru w ub.r.: wynosi 13 zł brutto w centrum pod Poznaniem oraz 12,50 zł brutto w ośrodku wrocławskim. Praca w centrach Amazona trwa po 10,5 godziny dziennie, z godzinną przerwą, cztery dni w tygodniu. Odbywa się na dwóch zmianach, dziennej i nocnej, w systemie sobota-środa oraz środa-niedziela.
Amazon ma własny system rekrutacji, który ma przyspieszyć cały proces. Odbywa się on zasadniczo przez Internet i telefon. Zainteresowani wypełniają formularz rekrutacyjny w Internecie, a po zakwalifikowaniu do kolejnego etapu do kandydata dzwoni rekruter i w wyniku rozmowy ocenia, czy dana osoba nadaje się do pracy w Amazonie.
Akcja naboru rozpoczęła się w okresie, gdy w ośrodku w Sadach związki zawodowe domagają się podwyżki płac i poprawy warunków pracy. Grozi nawet strajk. Może też oznaczać przygotowanie Amazona do zakupowego szczytu w IV kw. Ponadto kilka tygodni temu pojawiła się nieoficjalna informacja, że Amazon zamierza uruchomić sprzedaż internetową w Polsce w 2016 r., co oznaczałoby konieczność radykalnego zwiększenia możliwości logistycznych firmy. Obecnie polskie centra obsługują głównie rynek niemiecki.
Podobne aktualności
AWS zwalnia w kilku zespołach
Redukcje obejmą m.in. "kilkaset ról" zespołach sprzedaży, marketingu i usług globalnych - twierdzi koncern.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.