Komputery i tablety są tak samo ważne dla użytkowników, jak smartfony – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Gartnera. Mianowicie 40 proc. uczestników twierdzi, że do codziennych czynności, takich jak czytanie, pisanie dłuższych e-maili czy oglądanie filmów używa przede wszystkim komputera albo tabletu. Natomiast 34 proc. sięga najczęściej po smartfona, gdy są w drodze.

Mimo że, jak wynika z badania, wbrew przypuszczeniom sprzed kilku lat, PC nie odchodzi do niszy, największym problemem dla dostawców komputerów według analityków jest dłuższy cykl wymiany urządzeń niż w przypadku smartfonów. Czyli popyt hamuje nie rezygnacja z używania PC w ogóle, lecz odkładanie zakupów nowego sprzętu. Dlatego dla rynku komputerów kluczowe jest, by dostawcy potrafili przekonać użytkowników do wymiany urządzeń. Gartner ma dobrą wiadomość dla branży – według niego rozpoczyna się faza wymiany starszych komputerów na nowe modele, głównie w firmach. Dlatego po latach spadków analitycy w 2018 r. przewidują niewielki wzrost sprzedaży PC – według ostatniej prognozy o 0,8 proc. w skali globalnej.