Dostawy na światowym rynku tabletów w IV kw. 2019 r. zmniejszyły się o 0,6 proc., do 43,5 mln szt., a w całym roku o 1,5 proc., do 144 mln szt. – podaje IDC. Co istotne, dane obejmują nie tylko klasyczne tablety, lecz także urządzenia 2 w 1 z dołączaną klawiaturą (detachables).

W piątce największych producentów w IV kw. ub.r. wzrost dostaw aż o 22,7 proc. r/r osiągnęło Apple. Niemal dwie trzecie wprowadzonych na rynek urządzeń stanowił nowy model iPada (65 proc.). W portfolio producenta coraz większy udział mają urządzenia z klawiaturą. 

Samsung, Huawei i Amazon odnotowali natomiast mniejszą sprzedaż w minionym kwartale, w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród nich najbardziej stracił Amazon.

Lenovo okazało się drugą firmą z pierwszej piątki, która zwiększyła dostawy na światowym rynku – o ponad 8 proc. Rekordowy wynik producent osiągnął na klasycznych tabletach. Firma koncentruje się na segmencie tanich urządzeń.

 

Dostawy tabletów na światowy rynek w IV kw. 2019 r.

Producent Dostawy w IV kw. 2019 r. (mln szt.) Udział w rynku w IV kw. 2019 r. Dostawy w IV kw. 2018 r. (mln szt.) Udział w rynku w IV kw. 2018 r. Wzrost rok do roku
Apple 15,9 36,50% 12,9 29,60% 22,70%
Samsung 7 16,10% 7,6 17,30% -7,40%
Huawei 4 9,10% 4,1 9,30% -2,80%
Amazon 3,3 7,60% 4,7 10,60% -29,00%
Lenovo 2,5 5,80% 2,3 5,30% 8,30%
Inni 10,8 24,90% 12,2 27,90% -11,10%
W sumie 43,5 100,00% 43,7 100,00% -0,60%

Źródło: IDC