W ramach partnerstwa zostaną opracowane aplikacje biznesowe na iPhone’a i iPada, wykorzystujące platformę przetwarzania danych SAP HANA. Dzięki temu użytkownicy sprzętu Apple’a w firmach będą mogli korzystać z rozwiązań dla przedsiębiorstw niemieckiego koncernu. Odpowiednie narzędzia mają powstać do końca br. Firmy przygotowały zestaw SDK (Software Development Kit) do tworzenia aplikacji, zapowiadają także szkolenia dla deweloperów, partnerów i klientów, co ma ułatwić tworzenie i wdrażanie wspólnych rozwiązań. Oferta będzie skierowana do organizacji różnej wielkości.

Rynek B2B jest coraz ważniejszy dla Apple’a w obliczu nasycenia sprzętem segmentu konsumenckiego. W I kw. br. koncern odnotował spadki sprzedaży najważniejszych produktów, w tym – po raz pierwszy w historii – iPhone’ów. Udostępnienie na iOS aplikacji umożliwiających korzystanie z rozwiązań SAP-a ma zwiększyć zainteresowanie sprzętem mobilnym Apple’a wśród klientów biznesowych. Amerykański gigant wiąże z partnerstwem z SAP-em duże nadzieje ze względu na rozpowszechnienie oprogramowania niemieckiego koncernu w firmach i organizacjach. Według CEO Apple’a, Tima Cooka, 76 proc. transakcji biznesowych na świecie jest realizowanych z wykorzystaniem systemu SAP-a.

’SAP jest idealnym partnerem, aby pomóc przedsiębiorstwom na całym świecie w zmianie sposobu korzystania z iPhone’ów i iPadów’ – twierdzi Tim Cook. Z nowego SDK może skorzystać według niego społeczność deweloperów SAP-a licząca ponad 2,5 mln twórców. Na potrzeby aplikacji na iOS stworzono nowy język programowania – SAP Fiori for iOS.

Partnerstwo z SAP-em to kolejna umowa Apple’a, która ma umożliwić ekspansję koncernu na rynku B2B. W 2014 r. zawarto kontrakt z IBM, również obejmujący tworzenie rozwiązań dla firm na system iOS. W 2015 r. Apple nawiązał współpracę z Cisco.